اولاند: تندروی های ترامپ تهوع آور است!

 فرانسوا اولاند «زیاده‌روی‌های» دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "تهوع‌آور" خواند و محکوم کرد. فرانسوا اولاند در دیدار با روزنامه‌نگاران «انجمن مطبوعات ریاست جمهوری» در پاریس گفت: تندروی‌ها حتی در آمریکا به حس تهوع ختم می‌شود مخصوصاً وقتی کسی همچون دونالد ترامپ به یک سرباز، به یاد و خاطره یک سرباز،حمله‌ور می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه به حملات نامزد حزب جمهوری‌خواهان آمریکا به پدر همایون خان از  فرماندهان ارتش آمریکا اشاره می‌کرد. وی در سال دو هزار و چهار در حالی که سعی داشت نیروهایش را نجات دهد، جانش را از دست داد. اولاند گفت: بازیگران سیاسی وقتی که شایسته احترام هستند، باید مورد احترام قرار گیرند. رئیس جمهور فرانسه سخنان "زننده و تحقیرآمیز" دونالد ترامپ را محکوم کرد.

وی گفت: دموکراسی نسبت به وسوسه استبدادی که به خصوص در آمریکا شاهد ظهور آن هستیم، مسئله مهمی است. اولاند در عین حال تصریح کرد: دونالد ترامپ "هنوز انتخاب نشده است"اما" اگر آمریکایی ها ترامپ را انتخاب کنند، پیامدهایی خواهد داشت زیرا انتخابات آمریکا انتخاباتی جهانی است."

اولاند در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب ترامپ می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شش ماه دیگر تاثیر بگذارد، گفت: "این اتفاق می تواند به گرایش شدید به جناح راست یا  برعکس آن منجر شود." وی افزود: در کارزار انتخاباتی آمریکا مسائلی مطرح می شوند که در کارزار انتخاباتی فرانسه دوباره مطرح خواهند شد."