ترامپ: اوباما درمورد باج‌دهی به ایران دروغ گفت

 "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی ایالت آیووا مدعی شد: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، درمورد 400 میلیون دلاری که به عنوان باج به ایران پرداخت کرد تا 4 زندانی آمریکایی آزاد شوند، دروغ گفته است. اوباما مدعی است این پول در توافقی جداگانه به ایران پرداخت شده است و هیچ ارتباطی با موضوع زندانیان ندارد؛ اما او دروغ می‌گوید.

 

لفاظی ترامپ: اوباما درمورد باج‌دهی به ایران دروغ گفت/ اگر من بودم 10 سنت هم پرداخت نمی‌کردم

 

ترامپ در ادامه افزود: دروغگویی درباره پرداخت 400 میلیون دلار باج به ایران درست مانند طرح سلامت اوباما است که هیچوقت عملی نشد و درباره آن نیز به مردم آمریکا دروغ گفت.

 

ترامپ در جمع 2 هزار نفر از هوادارانش گفت: دولت اوباما 400 میلیون دلار پول نقد را مخفیانه در هواپیما گذاشته و به طور ناشناس راهی ایران کردند، بلافاصله پس از این موضوع 4 زندانی آمریکایی آزاد شدند؛ حالا آنها می‌گویند همه این ماجرا اتفاقی با یکدیگر همزمان شد و هیچ ربطی به یکدیگر نداشتند. این دقیقا مثل طرح سلامت اوباما است که وی مدعی شده بود هر یک از شما آمریکا‌یی‌ها می‌توانید پزشک خود را داشته باشید. اوباما این موضوع را بارها و بارها در گوشمان تکرار کرد.

 

اوباما تلاش کرده بود با اجرای طرح سلامت همگانی به شهروندان این فرصت را بدهد تا برای انجام امور درمانی و بدون درنظر گرفتن محدودیت‌های بیمه، پزشک خود را انتخاب کنند. شرکت‌های بیمه موظف خواهند بود تعرفه بیمار را نزد هر پزشکی که رفته باشد، پرداخت کنند. 

 

ترامپ در ادامه ادعایش گفت: زندانیان آمریکایی در هواپیما نشستند و منتظر ماندند تا هواپیمای حامل پول در فرودگاه تهران به زمین بنشیند. تا زمانیکه پول‌ها به دست مقامات ایرانی نرسید، به هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی اجازه پرواز داده نشد. حالا آنها (کابینه اوباما) ارتباط این پول را با آزادی زندانیان تکذیب می‌کنند. می‌توانید به من بگویید چرا در همان روز آزادی زندانیان پول به تهران ارسال شد؟ چرا 4 زندانی آمریکایی در هواپیما معطل ماندند و به آنها اجازه پرواز داده نشد؟
در همین حال مردی از میان جمعیت حاضر در سالن سخنرانی فریاد شد: آقای ترامپ آنها منتظر شما بودند!

 

لفاظی ترامپ: اوباما درمورد باج‌دهی به ایران دروغ گفت/ اگر من بودم 10 سنت هم پرداخت نمی‌کردم

 

ترامپ هم از موقعیت استفاده کرد و گفت: آنها منتظر من بودند؟ به شما اطمینان می‌دهد اگر اینطور بود من نه تنها 400 میلیون دلار به ایرانی‌ها پرداخت نمی‌کردم؛ بلکه حتی 10 سنت هم کف دست آنها نمی‌گذاشتم!

 

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمله کرد و گفت: کلینتون هم یک دروغگو است. او درمورد ایمیل‌هایی که با سرور شخصی ارسال کرده بود به تمام آمریکایی‌ها دروغ گفت. او "ملکه فساد" است. کلینتون بارها و بارها راجع به این موضوع دروغ گفت. شما تصور می‌کنید آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس اِی) به ایمیل‌های کلینتون دسترسی نداشت؟ 33 هزار ایمیل دولتی و محرمانه از سرور شخصی کلینتون ارسال شده است و آژانس امنیت ملی یک بار هم درمورد آن مشکوک نشد یا کوچکترین واکنشی نشان نداد. فکر می‌کنم ان اس اِی هم اکنون این ایمیل‌ها را در اختیار دارد، نمی‌دانم ولی عده‌ای به من گفته‌اند آژانس امنیت ملی این ایمیل‌ها را نزد خود دارد؛ اما از افشای آنها خودداری می‌کند.