ژنرال بازنشسته و مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا از دولت اوباما به خاطر تصمیمات ضعیف و راهبردهای شکست خورده انتقاد کرد.

 

مایکل فلین درباره پرداخت پول دولت آمریکا به ایران، ضمن مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره کشورمان گفت: این مسئله نشان می دهد در همه مراحل به نوعی شاهد ضعف تصمیم‌گیری هستیم. این موضوع هم قضاوت نادرست این دولت، حامیان آن مانند هیلاری کلینتون و ادامه بی صداقتی این دولت است. ضعف در تصمیم‌گیری باعث شده است تا 400 میلیون دلار به عمده‌ترین حامی تروریسم دولتی داده شود. 

 

وی ادامه داد: من بسیار ناراحت هستم که  این اتفاق در قبال کشوری مانند ایران روی داده است که شعار ملی آنان مرگ بر آمریکاست و همچنان این شعار را ادامه می دهند. این دولت با ریاست جمهوری اوباما و چهار سال وزارت خارجه هیلاری کلینتون، 150 میلیارد دلار به دولت ایران داده است و این دولت را در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای قرار داده‌اند و مهم نیست این اتفاق (ساخت سلاح هسته‌ای) بعد از 5، 10 یا 15 سال دیگر روی دهد. این کشوری است که عمده‌ترین حامی تروریسم است. 

 

فلین گفت: اینکه گفته شده است این دولت شفاف ترین دولت آمریکاست، یک حرف خنده‌دار است. موضوع به قضاوت نادرست و ضعیف در توافق هسته‌ای با ایران باز می گردد و همه مسائل در حاشیه آن هستند و باعث می شود 400 میلیون دلار پول مالیات‌پردازان آمریکایی به ایران داده شود. هیلاری کلینتون نیز بخشی از این مسائل است. 

 

وی درباره راهبرد دولت اوباما در دنبال کردن مبارزه با داعش گفت: ما در حال حاضر در جهان با مشکلاتی روبرو هستیم و ظهور افراطی‌ها نیز یکی از آنهاست که این دولت، آن را به میراث برای رئیس جمهور بعدی باقی می گذارد. به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا دست از مبارزه با داعش کشیده باشد و ترجیح می دهد به همین شیوه از حملات ادامه بدهد. بسیار ناراحت کننده است به مردم آمریکا گفته شود دشمنی را که می توان شکست داد، شکست دادنی نیست. در واقع رئیس جمهور و مشاورانش نمی خواهند به این موضوع اذعان کنند که راهبرد آنان دیگر پاسخگو نیست. 

 

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در بخشی دیگر از اظهاراتش بیان کرد: چیزی که ترامپ در روز اول ریاست جمهوری خود در صورت پیروزی برای مردم آمریکا مطرح می کند، تعریف و توصیف روشن راهبردی برای پیروزی است. موضوع پیروزی مطرح است و هرگز نباید تصور کنیم که نمی توان دشمن را شکست داد. این دشمن را می توان شکست داد.