وزارت جنگ اسرائیل: توافق هسته‌ای شبیه «توافقنامه مونیخ» است

 وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، روز جمعه اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را، که از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرده است رد و آن توافق را به «توافقنامه مونیخ» تشبیه کرد.

اوباما، پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: توافق با ایران «دقیقا همانگونه که ما قبلا می‌گفتیم پیش می‌رود» و هیچ‌یک از سناریوهای «وحشتی» که درباره آن مطرح شده، محقق نشده است.

اوباما افزود: نه تنها دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا چنین ارزیابی (از توافق هسته‌ای) دارند بلکه همچنین (ارزیابی) محافل نظامی و اطلاعاتی در «اسرائیل» این‌چنین است.

ولی وزارت جنگ اسرائیل در واکنش به این اظهارات، طی بیانیه‌ای گفت: توافقنامه مونیخ مانع از جنگ جهانی دوم و «هولوکاست» نشد چون فرض اساسی آن که آلمان نازی می‌تواند شریک یک توافق باشد، اشتباه بود.»

توافقنامه مونیخ در سال 1938 میلادی بین آلمان نازی، ایتالیا، فرانسه و انگلیس منعقد شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ایران به صراحت و با افتخار اعلام می‌کند هدفش نابود کردن اسرائیل است. دستگاه‌های امنیتی و همچنین اسرائیلی‌ها می‌دانند که این توافقنامه‌های مفید نیست و به مبارزه علیه کشورهای تروریستی آسیب می‌زند!»

طبق اعلام رسانه‌های عبری‌زبان، این نخستین بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی، است.

«آویگدور لیبرمن» سیاستمدار تندرو، که به مواضع خصمانه‌اش علیه ایران و مخالفت با توافق هسته‌ای معروف است، 2 ماه پیش به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منصوب شد.