آژانس امنیت ملی هند با همکاری مقامات امنیتی کویت، یک شهروند کویتی را که در هند به عضوگیری برای گروه تروریستی داعش می پرداخت، شناسایی و دستگیر کردند.

آژانس امنیت ملی هند با اعلام این خبر، گفت: یک شهروند کویتی با سفر به هندوستان، در میان جوانان این کشور حاضر شده و به تبلیغ گروه تروریستی داعش می پرداخت و از میان جوانان، افرادی را جذب این گروه تروریستی کرده و برای پیوستن به این گروه تروریستی، روانه سوریه و عراق می نمود.

این آژانس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مقامات امنیتی کویت شخصی به نام «عبدالله هادی عبدالرحمن الانزی» را در یکی از شهرهای این کشور به اتهام جذب چهار جوان در شهر "کالیان" هند در سال ۲۰۱۴ میلادی، برای گروه تروریستی داعش، دستگیر نمود.

در قسمتی از این گزارش به نحوه تبلیغ داعش در میان جوانان هندی توسط عبدالرحمن الانزی اشاره شده و تصریح شده است: این مبلغ کویتی داعش به هر یک از افرادی که حاضر به همکاری به وی و پیوستن به داعش می شدند، ۱۰۰۰ دلار به عنوان پیش قسط و پیش درآمد می پرداخت و در ادامه آنان را به بهانه سفر زیارتی به سوریه و عراق اعزام می نمود، سپس ایشان را به مناطق تحت کنترل داعش منتقل کرده و به عضویت این گروه تروریستی تکفیری درمی آورد.

شایان ذکر است، یکی از روش های متداول داعش در جذب جوانان در این گروه تروریستی، پشتیبانی مالی از آنان است. برخی گزارش ها حاکی از این است که در چند ماهه اخیر و با شکست های پی در پی داعش و از دست دادن بخش ها زیادی از مناطق تحت کنترل خود، درآمدهای ماهیانه و روزانه داعش نیز به شدت کاهش یافته است و حقوق ماهیانه عناصر خود را به شدت کاهش داده است و همین امر موجب کم رغبتی تروریست های داعشی برای حضور در میادین نبرد و یا فرار آنان از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی، شده است.