سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز در سخنانی از دست آوردهای جدید روابط دو جانبه میان آنکارا و مسکو به دنبال دیدار روز گذشته رؤسای جمهور دو کشور خبر داد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت: درباره برقراری تماس نزدیک با هدف جلوگیری از رخ داد های مشابه با روسیه به توافق رسیدیدم.

کالین ادامه داد: در این راستا، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و همتای روس خود به برقراری خط تماس مستقیمی مبادرت ورزیده و قرار شد تماس های خود را در این زمینه ادامه دهند.

 

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در ادامه افزود: نمی دانم این خط تماس قرمز است یا سیاه. آن ها پیرامون بحران سوریه، روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای از جمله حریم هوایی در تماس با یکدیگر  هستند.

این در حالیست که روز گذشته اولین دیدار «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» پس از تشدید تنش ها میان دو کشور در نوامبر سال ۲۰۱۵ به انجام رسید.

در این دیدار دو رئیس جمهور بر لزوم از سرگیری همکاری ها میان دو کشور به منظور حل مسائل منطقه ای به تفاهم رسیدند.

گفتنی است، هواپیمای اف ۱۶ ترکیه در نوامبر سال گذشته میلادی یک فروند جنگنده سوخو روسیه را در مرز سوریه هدف قرار داد که در جریان آن یکی از خلبانان این هواپیما  کشته شد و این امر روابط میان دو کشور را به تیرگی کشانده بود.