قاضی ضد جاسوسی کره جنوبی، از احتمال جاسوسی گوگل از این کشور، خبر داد. قانون گذار ضد جاسوسی کره‌ی جنوبی روز جمعه (امروز) اعلام کرد، این کشور در حال تحقیق در مورد جاسوسی احتمالی گوگل از این کشور است. در صورت اثبات این ادعا، این اولین شکایت رسمی از گوگل برای جاسوسی و شکست قوانین اعتماد مشتری خواهد بود.

 
 کره جنوبی، گوگل را محکوم به جاسوسی کرد

 

کمیته‌ی تجارت عادلانه کره (KFTC)، این بازرسی را در عبارتی کوتاه بدون اشاره به نوع بازرسی یا میزان احتمال جاسوسی، افشاء کرد. این در حالی است که ماه گذشته خبرگزاری رویترز ادعا کرده بود، کره‌ی جنوبی در ماه ژوئن بخش مدیریت گوگل در شهر سئول را تحت نظر گرفته است.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش یکی از رسانه‌ی داخلی کره‌ی جنوبی طی خبری اعلام کرده بود، KFTC قصد دارد از شکایت خود در مورد بارگذاری غیرمجاز و زودهنگام اپلیکیشن های این شرکت بر روی سیستم‌های اندروید صرف نظر کند. البته گوگل این موضوع را تکذیب کرد.

 

در حالی که مشخص نیست، آیا کره‌ی جنوبی قصد شکایت رسمی از شرکت گوگل را دارد یا خیر، اما اثبات این موضوع می‌تواند بدنامی بزرگی برای گوگل باشد. از سویی دیگر، روز پنج شنبه (دیروز)، گوگل محکوم به پرداخت 6.8 میلیون دلار در روسیه شد، البته چندین کشور اروپایی دیگر، از این شرکت به دلیل شکست قوانین اعتماد مشتری شکایت کرده‌اند، اما هنوز هیچکدام به اثبات نرسیده است.

 

تیم KFTC قبلاً هم گوگل را به این موضوع متهم کرده بود. در سال 2013، دادگاه کره ادعا کرد، گوگل قصد دارد با بارگذاری زودهنگام اپلیکیشن های شرکت‌های رقیب در سیستم عامل اندروید، به آن‌ها آسیب بزند.