پیشمرگه ها، قربانیان حملات شیمیایی داعش

 گزارش ها و شواهد حاکی از این است که گروه تروریستی تکفیری داعش، برخلاف تمام قوانین بین المللی، در میادین نبرد با گروه های پیشمرگه کُرد، از سلاح های ممنوعه شیمیایی استفاده کرده است.

یک خبرگزاری انگلیسی روز یکشنبه گزارشی منتشر کرد و مدعی شد: شواهد تکان دهنده ای مبنی بر استفاده گروه تروریستی تکفیری از گاز خردل علیه نیروهای پیشمرگه در مناطق درگیری با آنان، یافته است.

در مصاحبه ای که این خبرگزاری با برخی از شاهدان و قربانیان حمله شیمیایی داعش داشت، ایشان تاکید کردند که پس از حمله موشکی داعش، شاهد ابر غلیظ زرد رنگی بر فراز محل اصابت موشک بودند و پس از انفجار موشک حاوی گاز خردل نیز، پوست آنان سوخته و در ریه خود احساس سوزش و درد می کردند.

وجود تاول بر روی پوست و نیز وجود دور غلیظ زرد رنگ از شواهد قوی استفاده داعش از گاز خردل است.

حدود ۱۰۰ تن از پیشمرگه ها در این حملات داعش که دوبار در هفته گذشته رخ داد، زخمی و اثرات گازهای سمی و گاز ممنوعه خردل بر روی پوست و بدن آنها برجای مانده است که به تایید متخصصان آمریکا در رشته بررسی اثرات مخرب گازهای سمی، رسیده است.

گفتنی است، این نخستین بار نیست که سران این گروه تروریستی از گازهای ممنوعه علیه نیروهای پیشمرگه در عراق استفاده می کنند، پیش از این نیز این گروه تروریستی، چندین بار دیگر از این گازهای ممنوعه علیه نیروهای پیشمرگه استفاده کرده است.

اکنون با پیشروی نیرهای عراقی به سمت شهر موصل، این نگرانی وجود که داعش از این سلاح های شیمیایی علیه مردم شهر موصل و یا رزمندگان عراقی استفاده کند.