یک مرد ایرلندی که در سوریه با گروه تروریستی داعش مبارزه می کند از بمب گذاری های انتحاری، حملات مسلحانه و اقدامات وحشیانه تروریستهای داعش سخن گفت.

 

کالوین جیمز 38 ساله اهل دوبلین، پایتخت ایرلند است و 5 ماه گذشته را در سوریه سپری کرده است. وی در این دوران شاهد مرگ و میر و خرابی های زیادی بوده است که تروریستهای داعش به بار آورده اند.

 

او ماه گذشته میلادی در شهر "قامشلی" سوریه حضور داشت و شاهد دو انفجار انتحاری بود که جان بیش از 60 نفر را گرفت. وی صحنه های وحشتناک اجساد مردم را شاهد بوده است.

 

جیمز در میان 30 نفری است که به همراه 70 پزشک و تعداد انگشت شماری آمبولانس در حال خدمت رسانی به حدود سه میلیون نفری هستند که در روژاوا (کردستان سوریه) زندگی می کنند.

 

جیمز در این خصوص گفت: من در روژاوا حضور داشتم و تا آنجایی که اطلاع دارم تنها فرد ایرلندی این منطقه من بودم. پیشتر هم بارها در عراق و سوریه بوده ام. زمانی که جنگ داخلی آغاز شد و گروه تروریستی داعش اقدامات بی رحمانه خود را شروع کرد، نتوانستم در خانه بنشینم و تماشا کنم.

 

وی در ادامه افزود: من یک کارگر مراقبت های اجتماعی بودم و تصمیم گرفتم برای کمک به اینجا بیایم. زمانی که به سوریه آمدم، آمبولانس به قدر کافی بود اما نیرو کم بود. به همین دلیل مرا به عنوان پزشک آموزش دادند. برای سه میلیون نفر جمعیت فقط 70 پزشک وجود دارد.

 

جیمز هم اکنون در شهر منبج است. او گفت: شغل من هر روز متفاوت است. یک روز باید رانندگی کنم. روز بعد باید در بیمارستان باشم. حالا در شهر منبج هستم و یک آمبولانس را می رانم. اینجا سومین شهر مهم داعش پس از رقه و موصل محسوب می شود. تلفات زیادی به بار آمده است و هر لحظه افراد بیشتری می میرند. چند خودروی بمب گذاری شده هم در قامشلی منفجر شده است. زمانی که چنین اتفاقی می افتد ما یا باید به صحنه برویم و کمک کنیم و یا خود را به بیمارستان برسانیم.

 

حالا جیمز به فکر بازگشت به ایرلند است. او در این خصوص گفت: بسیاری از دوستان و اعضای خانواده من مرا تحت فشار قرار داده اند تا به کشورم بازگردم. برنامه من این بود که شش ماه خدمت کنم و حالا هم شش ماه رو به پایان است. بنابراین باید به خانه برگردم.

 

مبارزه با داعش در سوریه از زبان یک مرد ایرلندی فداکار+ تصاویرمبارزه با داعش در سوریه از زبان یک مرد ایرلندی فداکار+ تصاویر