به نقل از واشینگتن‌پست، «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که حامی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود؛ اما با ادبیاتی محکم ایران را مورد خطاب قرار می‌داد، درصورتیکه به ریاست برسد با هرج و مرج روبرو خواهد بود.

دولت اوباما اقداماتی انجام داده که عواقب آن گریبانگیر رئیس‌جمهور بعدی این کشور می‌شود. مورد نخست موضوع پرداخت 400 میلیون دلار باج به ایران است که مورد انتقاد مقامات آمریکا قرار گرفته است. مورد دوم؛ اگر گروه تروریستی داعش مغلوب شود گروه افراطی دیگری جایگزین آن می‌شود که ممکن است مورد حمایت ایران باشد. همچنین همکاری تهران و مسکو شرایط را پیچیده می‌کند.

در ادامه گزارش آمده دولت اوباما به ایران اجازه داد منافعش را دنبال کند و منافع خود و متحدانش را قربانی کرد. در نتیجه کلینتون وارث عواقب سیاست‌های دلجویانه اوباما است.

در پایان گزارش آمده است اولویت دولت جدید باید تغییر سیاست در قبال ایران، سوریه و روسیه باشد. آمریکا باید از ایجاد یک قدرت روسی-ایرانی-سوری در خاورمیانه جلوگیری کند. دولت جدید باید اتحادش را با کشورهای عرب قوی کند و با تشکیل ائتلاف وسیعی به جنگ گروه تروریستی داعش برود.