روسیه، روز پنجشنبه از آمادگی خود برای برقراری آتش‌بس انسانی در حلب سوریه خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما آماده هستیم آتش‌بس انسانیِ 48 ساعته از هفته آینده با هدف دادن امکان به ارسال کمک‌های انسانی به ساکنان حلب، اعلام کنیم.

کوناشنکوف گفت: موعد و وقت دقیق این آتش‌بس پس از آن اعلام می‌شود که سازمان ملل متحد اطلاعاتی درباره آماده‌سازی کاروان‌ها و تضمین‌هایی از جانب همپیمانان آمریکایی‌مان درباره ارسال امن این محموله‌ها دریافت کند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، این محموله‌های کمکی به شهرک‌های شرقی حلب، که تحت کنترل گروه‌های معارض است و شهرک‌های غربی که تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه است، منتقل خواهند شد.

وی گفت: روسیا آماده همکاری با دولت سوریه برای تضمین امنیت کاروان‌ها هنگام عبورشان از مناطق تحت کنترل نیروهای آن است در مقابل مسکو «انتظار دارد آمریکا نیز تضمین‌های مشابهی در ارتباط با عبور (کاروان‌ها) از مناطق تحت سیطره معارضان میانه‌رو ارائه دهد».

پیش از این، «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، اعلام کرده بود: راه‌های توقف درگیری‌ها در حلب را برای 48 ساعت آینده بررسی می‌کنیم.

دی‌میستورا همچنین گفت: بیش از یک ماه است به حلب هیچ‌گونه کمک‌های بشر دوستانه نرسیده است و به علت ناتوانی در رساندن کمک‌ها، کارگروه مربوطه، کار خود را متوقف کرده است.