چالش های انتخاباتی ترامپ؛ 650 میلیون دلار بدهی انباشته

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، شرکت های متعلق به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست کم 650 میلیون دلار بدهی انباشته شده دارند که این بدهی معادل بیش از دو برابر مبلغی است که دونالد ترامپ در چارچوب مبارزات انتخاباتیش اعلام کرده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز از یک موسسه تحقیقاتی متخصص در زمینه املاک و مستغلات خواست برای جمع آوری داده ها درباره دارایی های ترامپ به ویژه ساختمان های اداری و زمین های گلفش به این روزنامه کمک کند. این مسئله نشان می دهد علاوه بر بدهی 650 میلیون دلاری ترامپ، بخش قابل توجهی از ثروت وی به سه توافقنامه با شرکا بستگی دارد که وام هایی در مجموع به مبلغ سه میلیارد دلار دریافت کرده اند.

 

نیویورک تایمز تاکید کرد: چنانچه این وام ها پس داده نشود، دونالد ترامپ مسئول این مسئله نخواهد بود اما ارزش سرمایه گذاری های مشترک وی با این افراد کم خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، در میان طلبکاران ترامپ نام یکی از بانک های اصلی چین به چشم می خورد. یکی دیگر از طلبکاران ترامپ بانک معروف سرمایه گذاری گلدمن ساکس Goldman Sachs است که ترامپ آن را به حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  متهم کرده است.

 

این میلیاردر آمریکایی علاقه مند است بر موفقیت  کسب و کار و تجارتش تاکید کند و این موفقیت را به عنوان ضامن صلاحیتش در زمینه اداره آمریکا ارائه دهد. با وجود این، وی همچنان از عمومی کردن اظهار نامه مالیاتیش خودداری می کند.