تروریسم تکفیری جایگزینی برای مقابله با مقاومت است

 شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که تروریسم تکفیری برنامه جایگزین مقابله با مقاومت بعد از شکست اسرائیل در نبرد مستقیم با آن است.

وی که در مراسم تجلیل از شهید مجاهد «عباس صادر» در شهرک مشغره در بقاع غربی لبنان سخن می گفت، افزود: دشمنان، تکفیری ها را از سراسر دنیا جمع و با ارائه تسهیلات و همه گونه کمک ها، آنها را برای مقابله با مقاومت آماده کردند تا طرح اسرائیلی را محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز با گروهی مسلح و گروهی صهیونیستی نمی جنگیم بلکه در حال مبارزه با یک طرح بین المللی به سرکردگی آمریکا ، غرب و بسیاری از کشورهای جهان هستیم که اهدافی خصمانه دارند اما بر آنها پیروز می شویم و اجازه نخواهیم داد اهدافشان تحقق یابد.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان اشاره و تصریح کرد: برخی شرکای لبنانی ما به طرف های خارجی وابسته هستند و به همین دلیل نمی توانند تصمیم بگیرند و هنگامی که با آنها پشت میز گفت وگوها می نشینیم، جرئت ندارند حرف خود را بزنند.

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: شرکای لبنانی در پشت میز گفت وگوهای با ما از مسائل فرعی سخن می گویند و با پیش کشیدن مسائل غیرواقعی و نادرست بهانه تراشی می کنند زیرا هنوز دستورها به آنها نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه « با فشار و تهدید نمی توان مشکل انتخاب رئیس جمهوری لبنان را حل کرد»، گفت: ما بر احدی رئیس جمهوری را تحمیل نمی کنیم و احدی هم نمی تواند بر ما رئیس جمهوری لبنان را تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم افزود: طبیعی است که همه موضوعات اساسی و اصلی مانند رئیس جمهوری لبنان باید بر مبنای توافق حل و انتخاب شوند.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« باید برای رسیدن به نتیجه های معقول و ممکن گفت وگو کنیم»، خاطرنشان کرد: ما هیچگاه موضوعی را بر احدی در لنبان تحمیل نکرده ایم و برخی یاوه سرائی ها، سروصداهای بدون ثمر در وقت اضافه است.

وی تصریح کرد:اگرمی خواهید مشکل انتخاب رئیس جمهوری لبنان حل شود باید بیایید و در خصوص جزئیات مسائل توافق کنیم اما با متهم کردن، داد و بیداد، خصومت ورزی و کشتن وقت تنها عامل ادامه خلاء ریاست جمهوری هستید و باید مسئولیت آن را تحمل کنید.