منابع محلی از یورش وحشیانه عناصر گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام به روستای «کُبریوو» در نزدیکی شهر چیبوک واقع در شمال شرقی نیجریه خبر دادند.

این منابع خبری زمان وقوع این حمله را سحرگاه روز شنبه و هنگامی که مردم این روستا در خواب بودند، اعلام کردند.

عناصر تروریستی با موتورسیلکت وارد روستا شدند و ۱۰ تن از اهالی این روستا را به قتل رسانده، ۱۳ نفر را ربودند و در هنگام ترک روستا، تمام آن را به آتش کشیدند.

همچنین تروریست ها قبل از آنکه روستا را به آتش بکشند، زنان، کودکان و احشام را نیز جدا کرده و پس از به آتش کشیدن روستا، آنها را با خود بردند.

مسن ترین ساکن روستای «کُبریوو» که از نزدیک شاهد این اقدام تروریستی بود، به رسانه های محلی گفت: تروریست های بوکوحرام علاوه بر احشام و چهارپایان اهالی روستا که منبع درآمد آنان محسوب می شد، هفت زن و پنج کودک را با خود بُردند.

گفتنی است گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام، حملات خود به روستاهای نیجریه را در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد و در حمله به یکی از روستا ها، ساکنان آن را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود نمود. این گروه تروریستی، روستای مذکور را به عنوان محل استقرار خود قرار داد و حدود یکسال بعد، ارتش نیجریه با حمله به این روستا، تروریست ها را خارج و آن را به اهالی پیشین خود بازگرداند.

گروه تروریستی بوکوحران از سال ۲۰۰۲ میلادی به صورت پراکنده در نیجریه فعالیت دارد ولی حملات تروریستی و انتحاری عناصر این گروه در سال ۲۰۱۰ و با حمله به زندان شهر بوچی با هدف آزادسازی ۷۰۰ تن از عناصر خود آغاز شد و پس از آن، جنایات بی شماری را در سرتاسر نیجریه و حتی کشورهای همسایه، همچون کامرون، چاد و نیجر، مرتکب شدند.