مجله فارن پالیسی در گزارشی نوشت: امارات برنامه جاسوسی نادری را به خدمت گرفته است که می تواند از حفره ها و نواقص امنیتی دستگاههای الکترونی شخصیت های معروف نظیر احمد منصور فعال مدنی سوء استفاده کرده و این دستگاهها را به ابزارهای قوی جاسوسی تبدیل کند تا همه اقدامات و ترددهای های مخالفان دولت یا کسانی را که خطری احتمالی برای دولت امارات به شمار می روند، زیر نظر بگیرد.

احمد منصور پیامکی از یک مرجع ناشناس روی تلفن خود دریافت کرد که در آن لینکی با عنوان "اسرار جدید شکنجه گری در زندانهای امارات" وجود داشت.

وی این لینک را که مسئولان اماراتی در ماه اوت جاری برای او ارسال کرده بودند، باز کرد؛ و پس از آن تلفن همراهش به ابزاری جاسوسی در دست مسئولان اماراتی تبدیل شد.

این مجله نوشت: برنامه جاسوسی مورد استفاده دولت امارات "بی‌جاسوس" است. این برنامه گفت وگوهای تلفنی را شنود و از پیامک ها نسخه برداری می کند؛ حتی اگر فرد از نرم افزارهای کدگذاری شده نظیر "واتس آپ" یا "وایبر" استفاده کند. این برنامه همچنین اجازه خواندن ایمیل ها یا زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای فرد مورد نظر را می دهد و می تواند کنترل دوربین یا بلندگوی تلفن را هم بدست بگیرد.

مجله فارن پالسی نوشت: جزئیات جاسوسی دولت امارات از احمد منصور را مرکز تحقیقات "سیتیزن لب" مستقر در دانشگاه تورنتو در آمریکا فاش کرد. این مرکز موارد نفوذ الکترونی و هکری دولت ها در جهان برای جاسوسی را دنبال و مستند سازی می کند.

این مجله خاطرنشان کرد: طرف های شنود و جاسوسی از تلفن "آیفون" احمد منصور از برخی خلاها و حفره های این تلفن که خود شرکت اپل از آن آگاهی نداشته است، بهره برده اند و شرکت سیتیزن لب وجود این حفره را به شرکت اپل اطلاع داده و اپل نیز ظرف 10 روز این حفره امنیتی را بسته است.

گروه شرکت های امنیتی "ان اس او" رژیم صهیونیستی برنامه جاسوسی "بیجاسوس" را ساخته است. این شرکت خدمات خود را به برخی دولت ها می فروشد و از طریق اطلاعات موجود، به نظر می رسد که امارات از بارزترین کشورهایی است که با این شرکت همکاری می کند.