موج جدیدی از داعشی ها برای مأموریت های تروریستی به اروپا می آیند

 در پی کشف تعداد زیادی از افراد خواهان ورود به انگلیس با گذرنامه جعلی، دولت این کشور هشدار داد تهدیدی جدی از سوی عناصر گروه تروریستی داعش برای انجام ماموریت های تروریستی در اروپا وجود دارد.

 

اوایل هفته گذشته خبری مبنی بر توزیع گذرنامه جعلی از سوی داعش در اردوگاه های مهاجران در یونان منتشر شد که ورود تروریست ها را به خاک اروپا با هویتی متفاوت ممکن می کند.

 

همچنین وین رایت، رئیس یوروپل (آژانس پلیس اروپا)، اعلام کرد گروه تروریستی داعش با اتخاذ یک تصمیم راهبردی در نظر دارد عناصر خود را برای اجرای عملیات تروریستی به اروپا بفرستد تا توجه از قلمرو تحت اشغال این گروه منحرف شود. 

 

برخی عناصر داعش با هویت جعلی به عنوان یک پناهنده به اردوگاه های آوارگان وارد می شوند. همچنین سران گروه تروریستی داعش در تلاشند تا مهاجران حاضر در اردوگاه های آوارگان در یونان و منطقه بالکان را منحرف و جذب داعش کنند.

 

وین رایت اظهار کرد با توجه به بازگشت افراد ملحق شده به داعش به جوامع اروپایی، تهدیدات تروریستی بسیاری در پیش است. وی افزود: بسیاری از این افراد از سوی داعش ماموریت دارند تا در کشورهای اروپایی عملیات تروریستی انجام دهند.