سفیر سعودی: سیاست های عربستان در قبال عراق تغییری نمی کند

پس از آنکه امروز (یکشنبه) وزارت خارجه عراق رسما از عربستان سعودی خواست تا سفیر خود در بغداد را به علت دخالت‌های نا به جا در امور داخلی این کشور، تغییر دهد، «ثامر السبهان» در برابر این مسأله موضع گرفت.

سفیر سعودی در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه گفت: روابط ریاض و بغداد تحت تأثیر اشخاص قرار نخواهد گرفت و سیاست‌های عربستان در عراق واضح و روشن است و تغییری نخواهد کرد.

او ادامه داد: فشارهایی که به عراق وارد می‌شود را در نظر داریم؛ علاوه بر این تهدیداتی که همواره بر عراق وجود دارد و این برای دولتی که دخالت نظامی از سوی کشورهای دیگر و مستشاران نظامی در آن وجود دارد؛ طبیعی است.

السبهان افزود: روابط عربستان با سیاسیون عراقی دوستانه است و مسائلی که در رسانه‌ها بیان می‌شود با چیزی که در مقابل مسئولان عراقی اتفاق می‌افتد و گفت‌وگوهایی که رو در رو انجام می‌شود؛ کاملا تفاوت دارد.

صحبت‌های ثامر السبهان در حالی است که امروز پس از درخواست وزارت خارجه عراق برای برکناری وی، «خالد المفرجی» از رهبران ائتلاف «المتحدون» که همسو با عربستان سعودی است؛ با این موضع وزارت خارجه عراق مخالفت کرد و خواستار دادن فرصت بیشتری به سفیر سعودی در عراق شد.

دخالت‌ها و موضع گیری‌های متعدد «ثامر السبهان» سفیر عربستان سعودی در عراق، مخصوصا سخنانش علیه نیروهای الحشد الشعبی و رهبران مقاومت در عراق، بارها اعتراض مقامات و شخصیت‌های عراقی را موجب شده است.