آستان مقدس علوی در همکاری با آژانس آوارگان سازمان ملل متحد که عهده دار ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای آوارگان و خانواده های جنگ زده عراقی است، کمبود اعتبار و بودجه ساخت این واحدهای مسکونی را تامین نمود.

در همین راستا «عیسی الخرسان» نماینده امور آوارگان عراقی به همراه مهندسین بخش مهندسی تعمیر و نگهداری آستان علوی از محل این پروژه بازدید به عمل آوردند و در روند اجرای این طرح و کمبود و کاستی های موجود قرار گرفتند.

به همین مناسبت مراسمی در مسجد ام القری بغداد برگزار شد و ضمن دعوت از نمایندگان عتبه علوی برای حضور در این مراسم، از حضور ایشان در بغداد و سرکشی به پروژه ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای آوارگان عراقی، قدردانی به عمل آمد.

نماینده عتبه علوی در این مراسم در جریان برخی کمبودهای موجود در این پروژه قرار گرفت و قول همکاری های مساعد از جمله تامین برق این پروژه مسکونی را داد.

«عیسی الخرسان» در گفتگو با بخش رسانه ای حرم مطهر امام علی (علیه السلام) اظهار داشت: برخی پیش بینی ها برای این واحد های مسکونی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می تواند به تعبیه دیوار های عایق حرارتی، تهیه تانکر آب برای هر واحد مسکونی و نیز تهیه منبع آب برای تمام این مجتمع اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: در پایان ماه جاری این امور به طور کامل تامین و در محل مقتضی نصب خواهند شد.

این مقام مسئول عراقی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدا بنا بود آشپزخانه و سرویس بهداشتی داخل هر واحد ساخته شود ولی به دلیل گرمای زیاد هوا و احتمال انتشار بوی نامطبوع در فضای داخلی ساختمان، تصمیم بر این شد که برای هر ۱۶ واحد مسکونی، یک آشپزخانه مرکزی و مجموعه ای از سرویس بهداشتی ساخته شود.

شایان ذکر است، عتبه علوی تاکنون فعالیت های علم المنفعه زیادی به انجام رسانیده است که از آن جمله می توان به ساخت منازل مسکونی برای اقشار کم درآمد شهر نجف اشاره کرد.