تعدادی از بانوان مسلمان بلژیکی با انجام تظاهراتی خودجوش، اعتراض و خشم خود را از قانون ممنوعیت پوشش اسلامی (بورکینی) در سواحل برخی کشورهای اروپایی اعلام کردند.

این گروه از بانوان مسلمان با تشکیل جشنی در ساحل شهر "آنتورپ"، پلاکاردهایی را با عنوان «ما زنان آزاد هستیم» حمل می کردند.

یکی از بانوان شرکت کننده در این تظاهرات، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اینجا فرانسه نیست و در اینجا نیز قانون ممنوعیت بورکینی وجود ندارد، ولی این اقدام خودجوش در اعتراض به قانونی است که در برخی سواحل فرانسه اجرا شده است. دولتمردان باید بدانند که زنان و مردان نسبت به لباسی که می پوشند، کاملا مختارند و دولت نمی تواند با تصویب قانونی، آنان را مجبور به یک نوع پوشش خاص نماید.

در این تظاهرات حدود ۳۰۰ بانوی مسلمان حضور داشتند و حدود هزار بانوی دیگر نیز در فضای مجازی طرفداری و حمایت خود را از این حرکت اعلام کردند.

گفتنی است همزمان با برگزاری این تظاهرات مسالمت آمیز توسط بانوان مسلمان، عده ای از هواداران گروه های ضد اسلامی و نژادپرست نیز تظاهراتی را ترتیب دادند و خواستار ممنوعیت حجاب و رفت و آمد آزادانه زنان مسلمان در این کشور شدند.

اسلام، پس از مسیحیت دومین دین بزرگ بلژیک محسوب می شود و بیشتر مسلمانان را پناهجویان و فرزندان آنان تشکیل می دهند.