نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به بخش هایی از شهر الخلیل شروع به بازرسی منازل شهروندان فلسطینی در این شهر از جمله منزل «اشرف سدر» واقع در منطقه قیزون کردند.

یورش هزاران شهرک نشین صهیونیست به حرم ابراهیمی

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که شب گذشته هزاران شهرک نشین صهیونیست به حرم شریف ابراهیمی یورش برده و تحت تدابیر شدید امنیتی مراسم تلمودی را به جا آوردند.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که هزاران شهرک نشین صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی وارد حرم ابراهیمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که امنیت اتوبوس های شهرک نشینان برای ورود به حرم ابراهیمی را تامین کرده است.

پیش از این «عزیز الدویک» رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در اظهاراتی یورش های مکرر شهرک نشینان به حرم ابراهیمی را خطرناک توصیف کرد.

دویک گفت که این یورش ها با هدف سیطره کامل صهیونیست ها بر حرم ابراهیمی صورت می گیرد.

از سوی دیگر مسئولان رژیم اشغالگر دیروز پنجشنبه به بهانه اعیاد یهودیان از ورود فلسطینیان به حرم شریف ابراهیمی ممانعت کردند.

برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر مستقر در ایست های نظامی در اطراف حرم ابراهیمی از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل حرم ممانعت کرده و تدابیر شدید امنیتی در اطراف حرم و بخش قدیمی شهر الخلیل اتخاذ کردند.

در همین رابطه شورای سازمان های حقوق بشر فلسطین درباره سیطره کامل رژیم اشغالگر بر حرم شریف ابراهیمی در شهر الخلیل هشدار دادند.

در بیانیه صادره از این شورا آمده است: مسئولان رژیم اشغالگر از جولای گذشته احداث اتاق امنیتی در ورودی جنوبی حرم به منظور جایگزینی آن با ایست های امنیتی الکترونیکی را آغاز کرده اند که هدف از آن سیطره کامل بر حرم است.