ترامپ: پاسخ های کلینتون به اف‌بی‌آی عصبانی کننده است

 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پاسخ هایی که اف بی آی در جریان مصاحبه و پرسش از هیلاری کلینتون درباره استفاده از ایمیل شخصی اش دریافت کرده است، عصبانی کننده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پاسخ های کلینتون به اف بی آی درباره استفاده از ایمیل شخصی، مقاومت کردن در برابر واقعیت است.

ترامپ گفت: از دیدن تفاوت بین پاسخ های کلینتون به اف بی آی و آن چیزی که به افکار عمومی گفته است، واقعا شوکه شده ام. پس از مطالعه این اسناد، واقعا درک نمی کنم که کلینتون چگونه قادر بوده است تا از محاکمه و تعقیب قانونی، رهایی یابد.

پلیس فدرال آمریکا اف بی آی جزییات بیشتری از تحقیقات انجام شده در خصوص پرونده استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی را منتشر کرده است.

استفاده کلینتون از ایمیل شخصی به جنجال بزرگی در رقابت های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده و خوراک تبلیغاتی مناسبی را در اختیار جمهوریخواهان قرار داده است تا مکررا وی را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهند.

کلینتون به بازپرسان این پرونده گفته است که در دوران خدمت به عنوان وزیر خارجه آمریکا از روی سهل انگاری از ایمیل شخصی استفاده کرده است و به یاد نمی آورد که کسی به پیامدهای قانونی استفاده از ایمیل شخصی ابراز نگرانی کرده باشد.

کلینتون در این مصاحبه طولانی تاکید کرده است که "به خاطر نمی آورد ایمیلی دریافت کرده باشد که به نظرش محرمانه باشد."

اف بی آی نیز اعلام کرده است که تحقیقات نشان می دهد که کلینتون جرمی مرتکب نشده ولی استفاده او از ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات محرمانه، کاملا سهل انگارانه بوده است.