یک خانواده شیعی در ایالت تگزاس آمریکا که پرچم «یا عباس علمدار» را بر روی بام منزل خود نصب کرده بودند، با اعتراض و تهدید عده ای افراط گرا در فضای مجازی روبرو و مجبور به پایین کشیدن این پرچم شد.

در پست فیسبوکی تهدید آمیزی نسبت به این خانواده شیعه، نوشته شده بود: برای اینکه در امان بمانید، این پرچم را به پایین بکشید و آن را از منظر عموم بردارید.

«نیسا رضوی» صاحب این خانه در گفتگو با مقامات پلیس هرگونه ارتباط این پرچم سیاه رنگ با داعش را انکار و به ترجمه آن برای مقامات پلیس پرداخت.

وی سپس با اشاره به تهدیدهایی که متوجه خانواده اش شده، از احتمال مورد حمله واقع شدن و یا ربودن دو فرزند خود، ابراز نگرانی کرد.

این بانوی شیعه که خود از عهده پایین آوردن پرچم بر نمی آمد از افسر پلیس حاضر در محل خواست تا این کار را صورت دهد و پرچم مذکور را از بام منزلش به پایین بکشد و افسر حاضر در محل نیز با رفتن به پشت بام منزل، پرچم را درآورد.

«رضوی» در ادامه اظهاراتش گفت: تاکنون چندین مرتبه اقدام به پایین آوردن پرچم کرده بودیم و این اقدامات به دلیل مسائلی غیر از تهدید بود و هرگز گمان نمی کردم روزی از سوی افرادی ناشناس و به دلیل نصب پرچم شیعی بر فراز خانه ام، مورد تهدید واقع شوم.

پلیس شهر تحقیق بر روی این پرونده و یافت هویت شخص تهدید کننده است ولی تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.