کرۀ شمالی از سواحل شرقی خود اقدام به شلیک 3 فروند موشک بالستیک به دریای ژاپن کرده‌است.

بنا بر این گزارش، این موشک‌ها حدود ساعت 3 صبح به وقت گرینویچ از شهر هوانگجو در شمال‌غرب کرۀ شمالی به سمت دریای ژاپن (دریای شرق) پرتاب شده‌اند.

پرتاب این موشک‌ها ساعاتی پس از دیدار سران کرۀ جنوبی و چین در حاشیۀ اجلاس گروه 20 در هانگژوی چین صورت گرفت.

این کشور در 3 شهریور 95 و دو روز پس از تهدید حملۀ هسته‌ایِ تلافی‌جویانه علیه رزمایش‌های بزرگ امریکا و کرۀ جنوبی نیز یک موشک بالستیک با برد 500 کیلومتری را از زیردریایی خود شلیک کرد.

کرۀ شمالی در تاریخ 13 مرداد 95 نیز یک فروند موشک بالستیک به سوی دریای ژاپن شلیک کرد. پیش از آن در تاریخ چهارم اردیبهشت نیز یک موشک از زیردریایی‌های خود پرتاب کرده و آن را «موفقیتی بزرگ» خوانده بود.

ماه گذشته وزارت دفاع ژاپن به ارتش این کشور دستور داد برای دفع هر گونه شلیک احتمالی موشک از سوی کرۀ شمالی آماده باشد.

از دی ماه سال گذشته که کرۀ شمالی از انفجار موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی خود به عنوان چهارمین آزمایش اتمی خود خبر داد، تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است.

کرۀ شمالی سپس موشک دور بردی را پرتاب کرد که هدف از آن را قرار دادن یک ماهوارۀ رصد زمین در مدار عنوان کرد. با این حال، واشنگتن و سئول این اقدام را به عنوان پوششی برای آزمایش موشکی بالستیک بین قاره‌ای محکوم کردند.

پیونگ‌یانگ اخیراً مورد شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل در دو دهۀ گذشته قرار گرفته است. با این حال، این کشور وعده داده تا زمانی که امریکا به سیاست خصمانۀ خود خاتمه ندهد و مرکز فرماندهی نظامی خود در کرۀ جنوبی را منحل نکند برنامۀ هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.