مقامات ارشد ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در خصوص افزایش میزان محبوبیت نامزد خود در نظرسنجی اخیر ابراز امیدواری کردند. افزایش محبوبیت ترامپ به دنبال افشاگری های اخیر درباره ایمیل های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و کاهش طرفداران وی رخ داد.

 

"کلیان کانوی،" مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در گفتگو با "ای بی سی" اعلام کرد: "نتایج نظرسنجی که پیشتر منتشر کردید گویای همه چیز بود. هیلاری کلینتون دیگر به سختی می تواند به عنوان یک نامزد مورد اعتماد و صادق در میان مردم آمریکا پذیرفته شود."

 

به دنبال آشکارسازی های اخیر درباره ایمیل های کلینتون و پرداخت مبالغ هنگفت بوسیله اهداکنندگان سیاسی به "بنیاد کلینتون" با هدف ملاقات با وزیر امور خارجه، در نظرسنجی های هفته های اخیر از محبوبیت این نامزد دموکرات کاسته شده است.

 

نظرسنجی "ریِل کلیِر پالتیکس" نشان داد در اواسط ماه اوت (ماه گذشته میلادی)، محبوبیت کلینتون 8 درصد از ترامپ بیشتر بود. این درحالیست که محبوبیت این نامزد هم اکنون فقط 4 درصد با ترامپ فاصله دارد.

 

ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین روز یکشنبه با پرسش های مختلفی در خصوص طرح مهاجرت این نامزد جمهوری خواه مواجه شد. برخی منتقدان بر این باورند طرح مهاجرت ترامپ همچنان مبهم است و وضع مهاجران غیرقانونی مشخص نیست. به گفته منتقدان، همچنین معلوم نیست آیا آمریکا و مکزیک هزینه طرح احداث دیوار در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده را پرداخت می کنند یا خیر.

 

"مایک پنس،" معاون ترامپ در گفتگو با شبکه ان بی سی اعلام کرد: برنامه این است که ابتدا یک دیوار برای تأمین امنیت مرز احداث شود و اولویت اجرای قوانین کشور است از جمله خارج کردن "بیگانگان جنایتکار" از کشور و کسانی که تاریخ روادید آنها گذشته است.
فرماندار ایندیانا همچنین گفت:  رأی دهندگان این طرح مهاجرت را درک می کنند. آنچه مردم آمریکا امروز می خواهند تقویت مرزهای کشور و اجرای قوانین آن است. دونالد ترامپ هم طرحی برای آن دارد. 

 

"کانوی" در ادامه از کلینتون انتقاد کرد و گفت وی 274 روز است که یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است.

 

ستاد انتخاباتی کلینتون روز یکشنبه اعلام کرد این نامزد دموکرات روز سه شنبه در دانشگاه جنوب فلوریدا در شهر "تمپا" در فلوریدا حاضر خواهد شد. این ستاد همچنین در بیانیه ای در خصوص طرح مهاجرت ترامپ اعلام کرد: وی با این اقدام سعی دارد مردم آمریکا را گمراه کند.