یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی با اشاره به ادامه اختلاف نظرهای روسیه و آمریکا گفت بعد از شکست نشست های روز یکشنبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس وی، روز دوشنبه نیز مذاکراتی جدید برگزار شد ولی دو طرف همچنان اختلاف نظر داشتند و نتوانستند به نتیجه برسند.

واشنگتن روز یکشنبه اعلام کرد که با سوریه درباره آتش بس در سوریه به توافق مطلوب دست نیافته است و مسکو را به خاطر آنچه آنرا عقب نشینی درخصوص برخی از مسائل عنوان کرد، مورد انتقاد قرار داد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن با روسیه درخصوص آتش بس در جنگ ویرانگر سوریه مذاکره می کند.

وی با بیان اینکه این مساله بسیار پیچیده است، تاکید کرده بود که دو طرف همواره دراین زمینه تلاش می کنند.

یک مسئول برجسته در وزارت امور خارجه آمریکا نیز بعداً گفته بود که " روس ها از برخی از مسائل که فکر می کردیم درباره آن توافق کرده ایم، عقب نشینی کردند و به همین دلیل، برای رایزنی به پایتخت هایمان باز می گردیم".

مسکو و واشنگتن از دو طرف درگیر در سوریه از مارس 2011 ناآرام است، حمایت می کنند.

چندین دور از نشست های بین المللی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه که به کشته شدن و آوارگی میلیون ها نفر در داخل و خارج از کشور منجر شده است، بی نتیجه بوده است.

روسیه از حامیان اصلی نظام بشار اسد در سوریه است و واشنگتن از ائتلاف اصلی مخالفان سوری و برخی از گروه های مسلح حمایت می کند، همچنین برخی کشورها و طرف های دیگر نیز دراین درگیری ها مشارکت دارند.

توافق های آتش بس سابق در سوریه با شکست مواجه شده و اوباما دیروز گفت که واشنگتن با مذاکرات " با نوعی تردید " تعامل می کند اما لازم است که تلاشی بیشتر صورت گیرد.

وی افزود:" حتی اگر مساله به دستیابی کودکان و زنان و غیرنظامیان به غذا و کمک های پزشکی محدود شود که به آن ها در پشت سرگذاشتن انفجارهای مداوم کمک کند، باز هم جای تلاش بیشتر وجود دارد".