عادل الجبیر: اسد می‌رود؛ چه از طریق سیاسی، چه از طریق نظامی

 عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، در مصاحبه با این شبکه بار دیگر گفت نظام سوریه باید با گزینه سیاسی یا با توسل به گزینه نظامی از قدرت کنار برود. 

 

وی افزود: روسیه و آمریکا همچنان به گفتگوهای خود برای دستیابی به تفاهمی درباره سوریه ادامه می‌دهند. این احتمال مطرح است که دو طرف، در 24 ساعت آینده به توافقی دست پیدا کنند، اما در نهایت مسئله مربوط به نظام بشار اسد است که آیا به توافق‌ها پایبند خواهد بود، یا اینکه آیا مانند گذشته حملات خود را تشدید خواهد کرد؟ 

 

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: «گزینه پیش‌روی نظام بشار اسد، کنار رفتن از قدرت با گزینه سیاسی یا نظامی است. اگر تلاش‌های سیاسی پیشرفتی نداشته باشد، راهی جز گزینه نظامی باقی نمی‌گذارد.» 

 

جبیر در ادامه گفت: نشست لندن و گفتگوهای آمریکا و روسیه به توافقی منجر شود که به کشمکش در سوریه پایان دهد و این کشور را به طرف آینده‌ای هدایت کند که بشار اسد در آن جایی ندارد. 

 

وی اعلام کرد: ما امیدواریم توافقی بدست آید که به عملی شدن بیانیه کنفرانس ژنو یک و قطعنامه 2254 شورای امنیت منجر شود و مرحله انتقالی برای انتقال سوریه به آینده جدیدی که در آن بشار اسد جایی ندارد، آغاز شود.