«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: کمیته‌های انقلابی یمن با پشتیبانی ارتش و قبایل یمنی ساختمان‌های اداری مرکز استان تعز را که در دست تروریست‌ها بود تحت سیطره خود گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی ساختمان مرکز استانداری را محاصره کرده و از استاندار خواستند خود را تحویل بدهند چون با تروریست‌ها ارتباط داشته و پای عناصر ائتلاف سعودی را به تعز باز کرده بود.

این فرمانده یمنی با اشاره به اصرار نیروهای یمنی بر بیرون راندن تروریست‌ها از تعز و رسیدن به پیروزی نهایی تاکید کرد: نیروهای مسلح پس از درگیری‌های شدیدی که بیش از 2 هفته به طول انجامید توانستند، مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را تحت تسلط خود بگیرند.

بمباران ساختمانی در مرکز شهر الحدیده

یک منبع امنیتی یمن نیز خبر داد: جنگنده‌های سعودی ساختمان تجاری مرکز شهر الحدیده را 2 بار بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

مناطق پراکنده در صرواح استان مأرب نیز در هفت نوبت توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شد.

در عین حال ارتش و کمیته‌های مردمی مواضع و محل تجمع تروریست‌های دشمن سعودی را در جنوب وادی الزور گلوله باران کردند.

یک منبع امنیتی گفت: گروه‌های تروریستی از پادگان التداوین به مناطق آل الزایدی، آل الربیع و آل طعیمان در شرق و غرب صرواح بیش از چهل فروند موشک‌ کاتیوشا شلیک کردند که به خرابی چند خانه منجر شد.

طی روزهای اخیر مناطق پراکنده در صرواح و هیلان در مأرب هدف بمباران‌های جنگنده‌های سعودی قرار داشت.

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی نیز محل تجمع تروریست‌ها در کمپ الجدعان  را هدف حمله خمپاره ای گرفتند که به فرار جمعی تروریست ها از آنجا منجر شد.

سخنگوی ارتش یمن: معاهده مرزی با عربستان باطل شد

سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الساحات تاکید کرد:‌ توافق مرزی امضا شده بین یمن با عربستان که به سال 2000 میلادی بازمی‌گردد، باطل شده است.

لقمان از نهادهای قانونی یمن شامل شورای عالی سیاسی، پارلمان و شورای مشورتی خواست در این خصوص نشست‌هایی را برگزار کند.

وی افزود: بر اساس توافق سال 2000 عربستان می‌بایست با شهروندان یمنی مقیم جنوب عربستان مثل شهروند درجه یک رفتار کند اما چیزی که روی می‌دهد بالعکس آن است، امروز یمنی‌ها در عربستان مورد هر گونه تعرض و توهینی قرار می‌گیرند و پاکستانی‌ها و هندی‌ها نزد عربستان از احترام بیش‌تری به نسبت یمنی‌ها برخوردارند.

فرمانده یمنی: ورود به نجران به تصمیم شورای سیاسی یمن نیاز دارد

«علی المطری»، یک فرمانده نظامی انصار الله با تاکید بر اینکه نیروهای یمنی شهر نجران یمن را تحت سیطره خود دارند، گفت: نجران تنها زیر سلطه آتش باری نیست بلکه تحت سیطره کامل و در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد و این قضیه درباره جیزان و عسیر نیز صدق می‌کند.

این فرمانده یمنی با بیان اینکه ورود نیروهای یمنی به نجران به تصمیم شورای سیاسی و رهبری سیاسی یمن نیاز دارد، گفت: ورود نیروهای یمنی به نجران بی تردید تلفات جانی از بین غیرنظامیان برجای خواهد گذاشت و این چیزی است که رهبری سیاسی یمن از آن اجتناب می‌کند و قصد تقلید از دشمن سعودی در هدف گرفتن غیرنظامیان را ندارد.

المطری ادامه داد: عربستان نقشه به جان هم انداختن شهروندان یمنی را در این کشور به اجرا گذاشت و از همین روست که می‌بینیم بسیاری از شبه نظامیان تروریست در یمن از شهروندان این کشور هستند و فریب پول سعودی‌ها را خورده‌اند.

هلاکت بیش از 50 مزدور سعودی در درگیری‌های پیرامون میدی در حجه یمن

یک منبع نظامی یمن نیز خبر داد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی مواضعی در اطراف شهر ساحلی میدی در همجواری جیزان در خاک عربستان را پس از درگیری‌های شدیدی به کشته شدن 50 تن منجر شد تحت سیطره خود گرفتند.

این منبع افزود: بیش از 10 مزدور یمنی عربستان نیز در این درگیری‌ها به اسارت گرفته شدند.

وی تاکید کرد: مزدوران یمنی طرفدار عربستان قصد نفوذ به برخی مواضع در مرز شهر میدی به سوی ساحل و مرزهای عربستان از جمله ارتفاعات الدفاع و ساحل صیادان را داشتند اما ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله غافلگیرانه این مواضع را به طور کامل پاکسازی کردند.

منبع مذکور تاکید کرد: در این درگیری‌ها ضمن کشته و زخمی شده ده‌ها تن از مزدوران سعودی چند خودروی زرهی آنها منهدم شده و ارتش و کمیته های مردمی کمیات بزرگی از تسلیحات و مهمات را به غنیمت گرفتند.

حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منزلی در مأرب

هواپیمای بدون سرنشین آمریکا منزلی در منطقه بلعواش در جنوب شهر وادی عبیده و الأشراف در مأرب در شرق یمن را بمباران کرده و 9 تن از جمله شماری زن و کودک را شهید و زخمی کردند.