«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در اقدامی «عابد قریشی» مسلمان پاکستانی الاصل را به عنوان نامزد برای تصدی پست قاضی فدرال واشنگتن دی سی معرفی کرد.

اوباما گفت: من از معرفی عابد قریشی به عنوان یکی از قضات ایالات متحد آمریکا خرسند هستم و امید دارم که وی با عدالت و دیانت داری تمام به مردم آمریکا خدمت خواهد کرد.

عابد قریشی که در پاکستان بدنیا آمده است در سال ۱۹۷۷ میلادی در «کرنل کالج» تحصیلات کارشنایی خود را به پایان رسانده است و در سال ۱۹۹۷ میلادی از دانشکده حقوق دانشگاه «هاروارد» مدرک حقوق گرفته است و از سال ۲۰۰۶ تا حال در یک موسسه حقوقی در شهر واشنگتن دی سی مشغول به فعالیت بوده است.

 کانون وکلای مسلمان در آمریکا معرفی یک فرد مسلمان به عنوان قاضی فدرال از سوی رئیس جمهور آمریکا را اقدامی تاریخی توصیف کرد.

معرفی عابد قریشی به عنوان قاضی فدرال در حالی انجام می شود که دوره ریاست جمهوری اوباما در ماه نوامبر ۲۰۱۶ به پایان می رسد و فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری در این کشور شروع شده است.

شایان ذکر است «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده است: باید از ورود مسلمانان به ایالت متحده آمریکا جلوگیری به عمل آید.

از سویی ترامپ گفته است: اگر یک مسلمانان به عنوان قاضی فدرال انتخاب شود ممکن است قضاوتی منصفانه نداشته باشد.