جولین آسانژ، سردبیر وبگاه افشاگر ویکی لیکس، اظهار کرد اطلاعات جدیدی درخصوص هیلاری کلینتون و دیگر سیاستمداران آمریکایی به زودی از این وبگاه منتشر خواهد شد. وی افزود به احتمال زیاد این اطلاعات تا چند هفته آینده در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

 

آسانژ در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: «اولین بخش از این اطلاعات به زودی منتشر خواهد شد و من درخصوص زمان انتشار آن می توانم با قطعیت سخن بگویم.» سردبیر ویکی لیکس از ارائه جزئیات بیشتر اجتناب کرد؛ اما گفت احتمال دارد تا اوایل هفته بعد این اطلاعات روی پایگاه ویکی لیکس قرار گیرد.

 

پیش از این آسانژ در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) وعده داده بود ویکی لیکس بیش از هزار سند مرتبط با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، را افشا خواهد کرد که به عقیده وی، تاثیر شگرفی بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد گذاشت.

 

براساس گزارش ها، ستاد انتخاباتی کلینتون و حامیان وی از انتشار اطلاعات از این وبگاه افشاگر هراس دارند. آنها بیم دارند این اطلاعات بر جریان انتخابات و جایگاه کلینتون تاثیرگذار باشد.

 

پیش از این نیز ایمیل های هک شده حزب دموکرات و هیلاری کلینتون منتشر شد. پس از آن کلینتون، ترامپ را به همدستی با روسیه برای هک ایمیل ها متهم کرد. وی اتهامات مشابهی را نیز متوجه آسانژ و گروهش کرده بود.