ایمن الظواهری -- سرکرده گروه القاعده -- روز جمعه با انتشار پیامی ویدیویی، آمریکا را تهدید کرد که حملات مشابه 11 سپتامبر تکرار خواهد شد.

 

بر این اساس، ایمن الظواهری در پیام ویدیویی که در پایگاه های اجتماعی وابسته به گروه القاعده منتشر شد، آمریکا را تهدید کرد که حملات مشابه 11 سپتامبر را هزاران بار دیگر تکرار خواهند کرد.

 

سرکرده القاعده در این پیام ویدیویی 20 دقیقه ای که به مناسبت سالروز حوادث 11 سپتامبر منتشر شد ، گفت :« پیام ما به آمریکاییها مانند خورشید شفاف و درخشان و مانند شمشیر تیز و برنده است ».

 

الظواهری در این پیام خطاب به آمریکاییها افزود :« تا زمانی که جنایت های شما ادامه داشته باشد ما نیز حوداث مشابه 11 سپتامبر را هزارن بار دیگر تکرار خواهیم کرد ».

 

یمن الظواری حملات 11 سپتامبر سال را نتیجه مستقیم جنایت های آمریکاییها بر ضد مسلمانان در فلسطین ، افغانستان ، عراق ، سوریه ، مالی ، سومالی ، مغرب و مصر خواند .

 

الظواهری افزود : حوادث مشابه 11 سپتامبر را هزاران بار دیگر تکرار خواهیم کرد. الظواهری در این پیام خطاب به مسلمانان گفت :« راه نجات جهاد است ».

 

وی در ادامه به درگیریها و خشونت ها میان سیاه پوستان و سفید پوستان در آمریکا در ماههای گذشته اشاره و تاکید کرد: آفریقایی تبارها در آمریکا تحقیر شدند و جامعه سیاه پوستان هرگز نمی توانند به حقوقشان برسند و ایجاد اصلاحات از طریق قانون اساسی و قوانین این کشور غیرممکن است چون قانون در دستان اکثریت سفیدپوست است.