روز دوشنبه، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – یک هتل لوکس را نزدیکی کاخ سفید افتتاح کرد. ساختمان این هتل، یک بنای تاریخی است و برای بازسازی آن 200 میلیون دلار هزینه شده است.

 

"هتل بین‌المللی ترامپ" در حالی افتتاح شد که نزدیک به 40 معترض به این نامزد جمهوری‌خواه، مقابل ساختمان این هتل دست به تظاهرات زدند. افتتاح این مجموعه که در نزدیکی کاخ سفید قرار دارد، 8 هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است.

 

در این هتل سوئیت‌هایی وجود دارد که اقامت در آن‌ها شبی 20 هزار دلار هزینه دارد. ساختمان این هتل یک اداره پست بوده است که در سال 1899 ساخته شد.

 

تظاهرکنندگان به برخی از مواضع سیاسی ترامپ مانند تعهد برای ساخت یک دیوار در مرز مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا انتقاد کردند. مسئول برگزاری این تظاهرات گفت: "ما این‌جا هستیم تا دیواری در مقابل نژادپرستی بنا کنیم."

 

در سال 2014 و پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی، ترامپ همراه با برخی از مقامات حزب دموکرات از فاز نخست بازسازی این ساختمان دیدار کرده بود.

 

با این‌که بیشتر املاک ترامپ در شهر نیویورک قرار دارد، تاسیس این هتل حضور این نامزد انتخاباتی در شهر واشینگتن را پررنگ‌تر خواهد کرد.

 

افتتاح
افتتاح
افتتاح
افتتاح