پایگاه تحلیلی نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "توماس کاپلان" نوشت: زمانیکه "هیلاری کلینتون" به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، وی باید شخصی را به عنوان معاون خود انتخاب می‌کرد. کلینتون در زمان معرفی معاون خود طی اظهار داشت: باید کسی را انتخاب کنم تا در صورت لزوم توانایی ریاست جمهوری آمریکا را داشته باشد.

وقتی کلینتون نام "تیم کین" سناتور ایالت ویریجینیا، را به عنوان معاون خود معرفی کرد، مدعی شد وی تمام مراحل گزینش را با موفقیت پشت سر گذاشته است. 

 

با توجه به اینکه این روزها وضع نابسامان سلامت هیلاری کلینتون بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است، تیم کین بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است زیرا کنار کشیدن کلینتون از کارزار انتخاباتی و جایگزین شدن تیم کین به عنوان نامزد جدید دموکرات‌ها دور از ذهن نیست.

 

وضع سلامت هیلاری کلینتون شایعات زیادی را پیرامون این نامزد پا به سن گذاشته ریاست جمهوری آمریکا بوجود آورده است. اوایل هفته پیش که سرفه‌های کلینتون در کلیولند نظرها را جلب کرد، ستاد انتخاباتی او موضوع را به آلرژی و مصرف آنتی هیستامین که باعث خشکی گلو می‌شود مربوط دانست و اینکه کلینتون مجبور بوده زیاد صحبت کند.

 

نیویورک‌تایمز: ابهام در وضع سلامت کلینتون و احتمال حذف وی از کارزار انتخاباتی+ تصاویر

 

کلینتون در مراسم بزرگداشت حادثه 11 سپتامبر

 

اما بعد در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و در مراسمی به اهمیت بزرگداشت قربانیان یازده سپتامبر، کلینتون تقریبا از حال رفت و به خانه دخترش منتقل شد. البته وی ساعتی بعد در مقابل خبرنگاران ظاهر شد و گفت حالش عالی است. ویدئویی از کلینتون منتشر شد که نشان می‌داد تعادل کافی ندارد و با کمک همراهانش به ماشین منتقل می‌شود.

 

نیویورک‌تایمز: ابهام در وضع سلامت کلینتون و احتمال حذف وی از کارزار انتخاباتی+ تصاویر

 

کمک به کلینتون هنگام سوار شدن به خودرو

 

در ابتدا گفته شد کلینتون به علت گرمازدگی، دچار کم‌آبی شده است؛ اما بعد اعلام شد وی کلینتون ذات الریه گرفته است.

 

دکتر "لیزا بارداک،" پزشک شخصی کلینتون، گفت: کلینتون به علت آلرژی سرفه می‌کرد و روز جمعه در معاینه و ارزیابی مجدد، تشخیص عفونت ریه برایش داده شد. او تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار گرفت و به توصیه شد که برنامه‌اش را سبک کند و به استراحت بپردازد.

 

ظاهرا اکنون کلینتون به توصیه عمل و سفر تبلیغاتی اش به کالیفرنیا را لغو کرده است. 

 

موضوع سلامتی کلینتون از سال 2012 در معرض توجه عمومی قرار گرفت. در آن زمان گفته شد وی به علت عفونت گوارشی دچار کم آبی بدن شده و از حال رفته است و سرش به زمین اصابت کرد. سپس از لخته شدن خون در سیاهرگی در سرش خبر داده شد که با داروهای رقیق کننده خون تحت درمان قرار گرفته است. در همان زمان برخی احتمال دادند که این لخته در جای دیگری از بدن کلینتون ایجاد شده بود به همین دلیل هم فقط به درمان دارویی اکتفا شده بود.
با اینکه گفته شد این عارضه نه باعث سکته مغزی نه باعث آسیب رسیدن به بافت مغز شده، مخالفان کلینتون قانع نشدند و مدعی شدند او دچار تشنج و اختلال گفتار شده است؛ هر چند مدرکی برای این ادعاها ارائه نشد.

 

نیویورک‌تایمز: ابهام در وضع سلامت کلینتون و احتمال حذف وی از کارزار انتخاباتی+ تصاویر

 

کلینتون در حال ترک آپارتمان دخترش

 

آنچه مسلم است اگر بیماری کلینتون واقعا جدی نباشد و به سرعت بهبود پیدا کند، باید افکار عمومی را در باره سلامتی‌اش قانع کند.

 

سران حزب دموکرات تلاش می‌کنند تا وضعیت کنونی کلینتون را عادی جلوه داده تا اینگونه لطمه‌ای به فرآیندهای انتخاباتی وارد نشود. با این حال، رسانه‌های محافظه‌کار با اشاره به حادثه بزرگداشت روز 11 سپتامبر، بر موج حملات‌شان نسبت به کلینتون افزوده‌اند و سوالات بیشتری را نسبت به وضعیت سلامتی او مطرح می‌کنند. حتی آنها پا را فراتر گذاشته و از احتمال مرگ کلینتون طی کمتر از دو سال آینده سخن گفته‌اند و در حال القای این تصور هستند که در صورتی که هیلاری کلینتون عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شود، او نمی‌تواند دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری را به پایان برساند. 

 

در واقع، رسانه‌های محافظه‌کار نزدیک به جمهوری‌خواهان درصدد هستند تا با به چالش کشاندن کلینتون، او را از گردانه رقابت‌های انتخاباتی خارج کنند. طبیعی است در چنین شرایطی، وضع سلامتی کلینتون به ابهامات موجود بر صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزوده است. 

 

براساس آنچه که ستاد انتخاباتی کلینتون اعلام کرده، او به بیماری ذات‌الریه مبتلا است و این بیماری خطر جدی محسوب نمی‌شود؛ اما در صورتی که وضع سلامتی کلینتون نسبت به آنچه اعلام شده، حادتر شود و او توانایی ادامه حضور در کارزار انتخاباتی را نداشته باشد، کلینتون مجبور به کناره‌گیری از صحنه انتخابات خواهد بود. در چنین شرایطی، براساس قوانین حزب دموکرات، دیگر نیازی به برگزاری انتخابات درون حزبی و مراجعه به آرای عمومی نیست؛ بلکه سران حزب دموکرات با برگزاری یک نشست و انجام یک همفکری، هر فردی را تشخیص بدهند که می‌تواند آرای بیشتری را جلب کند و از اجماع بیشتری در درون حزب دموکرات برخوردار باشد، انتخاب خواهند کرد.

 

در این شرایط نام افرادی مانند "برنی سندرز،" "تیم کین" و "جو بایدن" مطرح شده‌ است. سندرز در ایام انتخابات درون حزبی توانست مقام دوم را کسب کند و از حمایت گسترده‌ای هم در افکارعمومی برخوردار است. تیم کین از سوی هیلاری کلینتون به عنوان معاون رئیس‌جمهور پیشنهاد شده و هم‌اینک در کارزار انتخاباتی، حضور فعالی دارد. جو بایدن نیز هم‌اینک یکی از بزرگان حزب دموکرات محسوب می‌شود و در مقام معاونت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، از جایگاه ویژه‌ای در میان دموکرات‌ها برخوردار است.

 

نیویورک‌تایمز: ابهام در وضع سلامت کلینتون و احتمال حذف وی از کارزار انتخاباتی+ تصاویر

 

تیم کین، معاون هیلاری کلینتون

 

تاکنون هیچ نامزد ریاست جمهوری در آمریکا، پس از آنکه رسما نامزدی‌اش از طرف دو حزب اصلی جمهوری‌خواه یا دموکرات اعلام شد و پیش از انتخابات، از دور رقابت کنار نرفته است.
اما اگر چنین شود، بر اساس اساسنامه حزب دموکرات، تصمیم در مورد جانشین، به عهده بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در حزب یعنی کمیته ملی است. رئیس این حزب باید برای تشکیل جلسه "ویژه" فراخوان دهد و نامزد جدید بر اساس رای "اکثریت" اعضای کمیته که بیش از دویست نفر هستند انتخاب خواهد شد.