رزمایش سراسری صهیونیست‌ها با ادعای آمادگی برای جنگ قریب الوقوع

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هفته آینده برای شبیه‌سازی جنگ احتمالی بعدی علیه این رژیم و خطر شلیک شدن چیزی حدود 230 هزار فروند موشک به این رژیم، رزمایش سراسری نظامی برگزار می‌کند.

بخش فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم اسرائیل پیش‌بینی می‌کند در صورت رخ دادن نبرد دیگری در آینده که جنگی تمام عیار خواهد بود، صدها شهرک‌نشین صهیونیست درپی اصابت هزاران موشک به اراضی اشغالی کشته خواهند شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این مرکز فرماندهی ارتش صهیونیستی از هفته پیش‌رو رزمایش نظامی سراسری برای آمادگی جهت مقابله با حملات موشکی و نفوذ گروه‌های مقاومت به اراضی اشغالی و دیگر موارد اضطراری در یک جنگ تمام عیار برگزار می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این رزمایش، سناریوهای مختلفی از جمله نبرد تمام عیار و حملات همزمان در چندین جبهه از جمله بلندی‌های جولان سوریه، نوار غزه و مرز لبنان امتحان خواهد کرد اما می‌گوید چنین ارزیابی‌هایی به معنی قطعی و آنی بودن این درگیری نیست.

فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل اعلام کرد سه‌شنبه آینده آژیرهای هشدار حمله موشکی در زمان‌های مختلف و در شهرهای اراضی اشغالی بجز مناطق هم‌مرز با نوار غزه به صدا درخواهد آمد.

براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کند در جنگ تمام عیار احتمالی، حدود 230 هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شود و «حزب‌الله» لبنان را صاحب نیمی از آنها می‌داند. 95 درصد از این موشک‌ها، کوتاه برد و از انواع مختلف «گراد» خواهد بود.

ارتش صهیونیستی در سناریوهای رزمایش سراسری، کشته شدن 400 صهیونیست را نیز در نظر گرفته اما نگفته این تعداد احتمالی، از شهرک‌نشینان خواهند بود یا از نظامیانی که در جبهه نبرد حضور دارند.

«اسحاق گرشون» رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل پیشتر در گفت‌وگو با رادیو ارتش گفته بود: «اگر در جنگ دوم با لبنان، 160 موشک روزانه به مناطق شمالی (اراضی اشغالی) شلیک می‌شد، باید روزانه 1200 موشک (در جنگ بعدی) را انتظار داشته باشیم که سناریویی کاملا متفاوت از آنچه که می‌دانیم، خواهد داشت.»