رسانه‌های بین‌المللی از وقوع یک انفجار در منطقه «منهتن» نیویورک‌ خبر می‌دهند. 

«جیمز اونیل» کمیسیونر پلیس نیویورک اعلام کرد که تعداد زخمی‌های این حادثه در حالیکه پیش از این 25 نفر اعلام شده بود، هم اکنون به 29 نفر افزایش یافته است.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،  «جی پیتر دونالد» سخنگوی پلیس نیویورک در یک پیام توییتری اعلام کرد که انفجار مذکور در ساعت 20:30 شنبه در خیابان «23 غربی» که شاهراه اصلی با تعداد زیادی رستوران است به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد برخی از مجروحان حادثه که دچار جراحات خفیف شده‌اند به بیمارستانهایی منتقل شدند. اداره آتش‌نشانی در یک پیام توییتری اعلام کرد که هیچ‌یک از مجروحان این حادثه ظاهراً با خطر جدی روبرو نیستند.

جزئیاتی درباره میزان خسارات این انفجار هنوز منتشر نشده است اما شماری از زیرگذرهای شهر نیویورک از این حادثه آسیب دیده‌اند.

شاهدان ماجرا می‌گویند که مأموران «اف بی آی» و مقامات امنیت داخلی به همراه کارشناسان مواد منفجره و سلاح در صحنه حادثه حاضر شده‌اند.

گزارش‌ها در خصوص انفجار احتمالی ساعاتی بعد از آن منتشر شد که یک بمب لوله‌ای در پارک «سیساید» ایالت «نیوجرسی» درست قبل از آن منفجر شد که هزاران دونده در مسابقه خیریه‌ دو به نفع تفنگداران دریایی و ملوانان شرکت کرده‌ بودند که البته کسی در آن حادثه زخمی نشد.

علت وقوع این انفجار هنوز مشخص نیست اما «بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک اعلام کرد این انفجار احتمالاً عمدى بوده، اما هیچ نشانه‌اى مبنى بر اینکه تروریستى بوده باشد، وجود ندارد.