روسیه: واشنگتن در حال تبانی با داعش است

«ماریا زاخاروف»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به شدت از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه انتقاد کرده و گفته مسکو به این «جمع‌بندی هولناک» رسیده که واشنگتن در حال تبانی با گروه تروریستی داعش است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت معارضان مسلح سوریه پس از اجرایی شدن توافق ‌آتش‌بس حملاتشان در سوریه را شدت بخشیده‌اند. 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا شنبه هفته گذشته به توافقی برای برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه رسیدند. این توافق از روز دوشنبه اجرایی شد. 

 جنگنده‎های آمریکایی روز شنبه مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بمباران کردند.

ارتش روسیه در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شدند. دست‌کم 100 نفر هم زخمی شده‌اند. 

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته‌ها به 80 نفر رسیده است. 

ارتش روسیه در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شدند. در این حمله دستکم 100 نفر هم زخمی شده‌اند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته‌ها به 80 نفر رسیده است. این گروه با این حال ادعا کرد که نمی‌داند چه کسی این حمله را انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، ساعتی بعد در بیانیه‌ای تأیید کرد مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی دیرالزور هدف قرار داده است. این نهاد آمریکایی با وجود این مدعی شد این حمله عمدی نبوده و بلافاصله بعد از اخطار روسیه متوقف شده است.