در آستانه سالروز عید سعید غدیر خم که روز سه شنبه خواهد بود و از هم اکنون سیل عظیمی از عاشقان امیرالمومنین (علیه السلام) به شهر نجف اشرف سرازیر شده اند، پلیس و نیروهای امنیتی عراق تدابیر و اقدامات امنیتی را در این شهر افزایش دادند.

«خالد الجشعامی» رئیس کمیته امنیت استان نجف در این رابطه اظهار داشت: روز شنبه دیدارهایی با مسئولین بخش های امنیتی و اطلاعاتی عراق و شهر نجف اشرف صورت گرفت و در مورد اقدامات لازم و ضروری در جهت ارتقاء امنیت این شهر و عتبه علوی در زمان برگزاری جشن های این عید فرخنده، بحث و گفتگو شد.

وی در ادامه افزود: تمام نیروهای امنیتی شهر نجف اشرف، شهرها و استان های مجاور و حتی نیروهای بسیج مردمی برای افزایش سطح امنیت زائران و مجاوران و نیز جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی، در این روز عزیز حضور خواهند داشت.

این مسئول امنیتی عراقی در پایان گفت: اقدامات امنیتی که تاکنون صورت گرفته مبتنی بر مباحث اطلاعاتی و نیز استقرار ایست و بازرسی های متعدد در ورودی ها و اطراف نجف اشرف است.

گفتنی است میلیون ها زائر در تلاشند خود را برای برگزاری جشن های عید سعید غدیر و جشن های امامت و ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) به کنار مضجع شریف حضرتش در شهر نجف اشرف برسانند و در کنار دیگر شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت بزرگ ترین عید شیعی را جشن بگیرند.