به دنبال شناسایی و صدور حکم تعقیب برای «احمد رحامی» فرد مظنون به حملات بمب گذاری در «الیزابت» نیوجرسی و «منهتن» نیویورک، پلیس آمریکا توانست وی را پس از یک درگیری و تبادل آتش در شهر «لیندن» ایالت  نیوجرسی دستگیر نماید. در این درگیری دو افسر پلیس به ضرب گلوله مجروح شدند.

بنا به اظهارات «درک آرمستد» شهردار شهر لیندن، پلیس به دنبال دریافت تماسی از صاحب یک کافه محلی که مدعی خوابیدن مردی ناشناس در مقابل در ورودی کافه خود شده بود، به محل اعزام شد. اما به محض نزدیک شدن افسران پلیس به مرد ناشناس، وی با شلیک گلوله به سوی پلیس اقدام به فرار کرد.

منابع موثق گزارش دادند که فرد مظنون «رحامی» بیست و هشت ساله و ساکن «الیزابت» نیوجرسی است که به بمب گذاری در دو ایالت نیوجرسی و نیویورک متهم است.

طبق گزارش مقامات پلیس، رسانه های محلی اعلام کردند که احمد رحامی زنده ولی زخمی است اما زخم های وی خطرناک نیست.

با آنکه مقامات امنیتی آمریکا در حال انجام تحقیقات بیشتر برای یافتن همدستان احتمالی این حملات هستند،‌ «پلیس فدرال آمریکا» - اِف بی آی- می گوید که «نشانه و گواهی» دال بر وجود یک گروه تروریستی فعال در نیویورک وجود ندارد.

شایان ذکر است که پلیس آمریکا «رحامی» افغانی تبار را روز دوشنبه به عنوان فرد مظنون به بمب گذاری در ایالات نیوجرسی ونیویورک شناسائی کرد.

انفجار بمب دست سازی که در درون یک سطل زباله در منطقه چلسی نیویورک جاسازی شده بود، ۲۹ زخمی برجای گذاشت. گزارش های پلیس آمریکا حاکی از آن است که این بمب دست ساز منفجر شده یک زودپز خوراک پزی پُر شده با گلوله های انفجاری (افشان) بوده است.