راهکار متفاوت ترامپ وکلینتون درباره خشونت پلیس

 روز چهارشنبه هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پیشنهادهای متفاوتی را برای تغییر روش پلیس در برخورد با سیاهپوستان در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در اکلاهما و کارولینای شمالی، ارائه کردند. 

 

زمانی که از ترامپ سؤال شد چطور قصد دارد به خشونت در جامعه سیاهپوستان پایان دهد، در پاسخ گفت راهبرد توقف و تفتیش را در نظر دارد. او گفت: فکر می‌کنم ناچاریم؛ ما این اقدام را در نیویورک نیز انجام دادیم و جواب داد. به این ترتیب ذهن مردم به طور خودکار عوض می‌شود.

 

گروه‌های فعال مدنی این راهبرد را به دلیل هدف قرار دادن اقلیت‌ها مورد انتقاد قرار داده‌اند. در عین حال بسیاری درباره تأثیر آن مردد هستند.

 

از طرف دیگر، «رابی موک،» مدیر کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، گفت نامزد دموکرات‌ها در نظر دارد با بالا بردن استانداردهای ملی پلیس از وقوع حوادثی مانند موارد اخیر جلوگیری کند.

 

موک در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: کلینتون قصد دارد ارتباط میان گروه‌های اجتماعی مختلف با پلیس را حفظ کند. برای نیل به این هدف باید سرمایه‌گذاری کرد و اطمینان یافت پلیس محلی منابع لازم برای ایجاد این ارتباط را در اختیار دارد تا مانع وقوع حوادثی از این دست شود.

 

ترامپ و کلینتون نه تنها در خصوص روش‌های پیشگیری از درگیری پلیس با اقلیت‌ها اختلاف‌نظر داشتند، بلکه درباره علت این گونه حوادث نیز با یکدیگر موافق نبودند. کلینتون «تبعیض‌ سازمان‌یافته» را با تیراندازی‌های اخیر مرتبط دانست. در حالی که ترامپ علت آن را بسیار جزئی‌تر می‌داند.