در حمله تعدادی افراد ناشناس به انتشارات متعلق به گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر "موصل"، علاوه بر به هلاکت رسیدن تعدادی از عناصر مستقر داعش در این مرکز، بسیاری از کتب و برگه های تبلیغاتی داعش و نیز ماشین های صنعتی موجود در این چاپخانه در آتش سوخت.

به گفته منابع عراقی تعدادی افراد مسلح به چایخانه داعش در مقر خلافت به اصطلاح اسلامی داعش در عراق یورش بُردند و در پی این حمله، چند تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

همچنین علاوه بر کتاب ها و تبلیغات داعش که در این چایخانه چاپ و منتشر می شد، دستگاه ها و ماشین های صنعتی موجود در این محل نیز به طور کامل نابود شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش هنوز تعداد دقیق عناصر کشته شده خود در جریان این درگیری ها را اعلام ننموده است.

شایان ذکر است به اذعان بسیاری از سران این گروه تروریستی، داعش ضعیف ترین روزهای خود را پس از اشغال شهر موصل در سال ۲۰۱۴ میلادی پشت سر می گذارد و به گفته نیروهای امنیتی عراق، نیروهای نظامی و امنیتی این کشور خود را برای یورشی همه جانبه به مناطق تحت اشغال داعش در شهر موصل آماده می سازند تا هرچه زودتر این شهر را از اشغال تروریست ها آزاد سازند.

نیروهای سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و ارتش عراق، پیش از این نیز چندین منطقه استراتژیک تحت اشغال داعش، از جمله شهر "فلوجه" و "جزیره خالدیه" را از کنترل این گروه تروریستی خارج ساخته و زمینه بازگشت شهروندان آواره آن مناطق را به منازل خود فراهم ساخته بود.