منابع آگاه اعلام کردند مقامات اطلاعاتی آمریکا "کارتر پیج،" مشاور سیاست خارجی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا را به دلیل ادعای ارتباط با روسیه، مورد بازپرسی قرار داده اند. هدف مقامات آمریکایی این است که بررسی کنند آیا "کارتر پیج" با مقامات ارشد روس مذاکراتی محرمانه داشته است یا خیر.

 

همچنین مقامات اطلاعاتی آمریکا نگرانند که مشاور ترامپ با کرملین درخصوص احتمال لغو تحریم های اقتصادی روسیه گفتگو کرده باشد.

 

کمپین پیج و ترامپ تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است. این اخبار به دنبال افزایش نگرانی ها در خصوص اینکه مسکو ممکن است بخواهد روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد، منتشر شد.

 

روز پنجشنبه، "داین فاینستاین،" سناتور ایالت کالیفرنیا و "آدام شیف،" نماینده دموکرات حوزه انتخابیه کالیفرنیا با انتشار بیانیه ای مشترک از عملیات هک شدن بوسیله روسیه ابراز نگرانی کردند و از "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه درخواست کردند به سرعت این فعالیت را متوقف کند.

 

در این بیانیه آمده است: ما متوجه شده ایم که آژانس های اطلاعاتی روسیه به طور جدی در تلاش هستند انتخابات آمریکا را تحت تأثیر قرار دهند. این تلاش دست کم می تواند در خصوص امنیت انتخابات شک و شبهاتی ایجاد کند و در واقع بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد. ما هیچ توصیف دیگری از این رفتار روس ها نداریم.