ساندی تایمز در این ارتباط نوشت: مقامات امنیتی انگلیس اظهار می کنند هکرهای روس، سال گذشته میلادی در جریان انتخابات پارلمانی تهدید کرده بودند که قادر به ایجاد اختلال در تمام بخش های دولتی و تلویزیونی انگلیس هستند.

به نوشته ساندی تایمز، تهدیدهای یادشده از سوی گروه موسوم به «خرس های خیالی» وابسته به یک شبکه مجازی روسی صورت گرفته بود، اما ستاد ارتباطات دولت انگلیس آنها را خنثی کرده است.

ساندی تایمز نوشت: این افشاگری در حالی صورت می گیرد که این نگرانی وجود دارد که هکرهای روسی درصدد ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا هستند.

این هفته نامه انگلیسی نوشت: پایگاه اینترنتی «دی سی لیکس» هفته گذشته اعلام کرد که هکرهای روس توانسته اند به سرورهای کاخ سفید نفوذ کرده و اطلاعات مربوط به گذرنامه میشل اوباما (همسر باراک اوباما) را بربایند.

ساندی تایمز نوشت: مقامات امنیتی انگلیسی می گویند 'خرس های خیالی' تهدید کرده اند که قادر به نفوذ به تمام سرورهای دولت انگلیس شامل وزارتخانه های امور خارجه، کشور، دفاع و حتی شبکه های تلویزیونی نظیر 'بی.بی.سی'، 'آی.تی.وی' و ' کانال4 ' هستند.

این هفته نامه انگلیسی عنوان کرد: 'دیوید اندرسون' وکیل برجسته انگلیسی در حوزه تروریسم، این حادثه را یک تهدید بالقوه علیه دولت انگلیس خواند و بیان داشت که «جی.اچ سی کیو» بایستی تمهیدات لازم برای حفاظت از شبکه های دولتی در برابر چنین حملاتی را به عمل آورد.

ساندی تایمز نوشت: این نهاد امنیتی انگلیسی همچنین عنوان کرد که هکرهای یادشده اخیرا موفق شدند تا شبکه «تی وی 5 مونده» فرانسه را هک کنند.

این هفته نامه انگلیسی افزود: شبکۀ تلویزیونی فرانسوی «تی وی 5 موند» و سایت های وابسته به آن توسط گروهی که خود را با نام «سایبر خلیفه» معرفی و ادعا کردند که وابسته به داعش هستند هک شد. در پی این اقدام تمامی برنامه های این شبکۀ تلویزیونی متوقف و سایت و شبکه های اجتماعی وابسته به آن نیز برای 18 ساعت از دسترس خارج شدند.

ساندی تایمز نوشت: کارشناسان «جی سی اچ کیو» نگران شده بودند که مبادا داعش به درجه ای از دانش دست یافته است که بتواند هک کند. اما پس از رهگیری حملات یادشده به مسکو رسیدند.

این هفته نامه انگلیسی نوشت: گفته می شود که مقامات ارشد امنیتی و جاسوسی انگلیس به شبکه های تلویزیونی در خصوص حملات یاد شده هشدار داده اند تا بتوانند از خودشان دفاع کنند.

به نوشته ساندی تایمز، این اولین تهدید جدی امنیتی هکرهای روسی است که توانسته اند در داخل سیستم سیاسی انگلیس نفوذ کنند.

پیش از این یک مقام ارشد 'جی سی اچ کیو' از تصمیم این دستگاه جاسوسی برای ساخت دیوار آتشین ملی (فایروال) برای محافظت از تارنماهای دولتی در برابر هکرها و حملات سایبری خبر داد.

روزنامه گاردین روز چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی نوشت: «کیاران مارتین» که اخیرا به ریاست مرکز ملی امنیت مجازی نیز منصوب شده در جریان کنفرانس امنیت مجازی در واشنگتن، گفت: «توسعه قانونی و همراه با مراقبت ظرفیت های تهاجم مجازی برای مقابله با تهدید های امنیتی در این حوزه ضروری است.»

این روزنامه به نقل از وی افزود: «ماهانه 200 حمله سایبری در انگلیس خنثی می شود که این میزان در قیاس با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.»

گاردین نوشت: هدف از ساخت این سیستم دفاعی (فایروال)، در وهله اول محافظت از تارنماهای دولتی که محور اصلی امنیت ملی محسوب می شوند و متعاقبا محافظت از شرکت های بزرگ خصوصی می باشد.