در حالی که پلیس آمریکا مظنون اصلی تیراندازی اخیر به واشنگتن را بازداشت کرده، دونالد ترامپ که مواضع سرسختانه‌ای علیه سیاست‌های مهاجرت در آمریکا گرفته است، بار دیگر از این ماجرا برای دمیدن بر ادبیات ضد مهاجران استفاده کرده است.

رسانه‌های آمریکایی روز شنبه در خبری فوری گزارش دادند که فردی مسلح با تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر «برلینگتون» واشنگتن، پس از کشتن و زخمی کردن چند نفر، متواری شده است.

مقامات آمریکایی ابتدا تلفات این حمله مسلحانه را سه کشته و چند زخمی اعلام کردند اما در ادامه تعداد تلفات را 5 کشته و چند زخمی اعلام کردند.

با گذشت یک روز از این حمله، پلیس آمریکا اعلام کرد که مظنون تیراندازی را بازداشت کرده است. نام مظنون که جوان 20 ساله و آمریکایی ترکیه‌ای تبار است، «آرجان جتین» اعلام شده است.

حالا دونالد ترامپ که همواره از مواضع دولت باراک اوباما در قبال مهاجران انتقاد داشته و همچنین دولت کنونی را به ناتوانی در رفع ناامنی‌ و حملات تروریستی در آمریکا متهم کرده است، درباره حمله مسلحانه واشنگتن اظهارنظر کرده است.

وی که بارها بر لزوم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به منظور اطمینان از مقابله با حملات تروریستی سخن گفته، از حمله مسلحانه واشنگتن هم برای حمله به کشورهای مسلمان استفاده کرده است.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشته است: «5 نفر از مردم در ایالت واشنگتن توسط یک مهاجر خاورمیانه‌ای کشته شدند».

به نظر می‌رسد ترامپ با این اظهارات در تلاش است ضمن تاکید بر درست بودن مواضعش در قبال مهاجران، بار دیگر بر لزوم ممنوعیت احتمالی ورود مسلمانان به آمریکا اصرار ورزد.