رزمایش نظامی عربستان سعودی در خلیج فارس، تنگۀ هرمز و دریای عمان

به گزارش افکار نیوز، رزمایش موسوم به «سپر خلیج (فارس) 1» که روز یکشنبه آغاز شد، برای دفاع از مرزهای کشور، آب‌های بین‌المللی و جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی احتمالی اجرا می‌شود.

این گزارش به نقل از عبدالله بن سلطان السلطان، فرماندۀ نیروی دریایی عربستان سعودی، افزود چندین فروند کشتی و هواپیمای وابسته به نیروی دریایی و یگان‌های ویژه در این رزمایش نظامی حضور دارند.

وی افزود این رزمایش با هدف بالابردن توانمندی‌های نظامی نیروهای سعودی برگزار شده‌است.

وی خاطرنشان کرد، این رزمایش در چارچوب سلسله رزمایش‌هایی است که نیروی دریایی عربستان در آب‌های خلیج فارس، تنگۀ هرمز و دریای عمان برگزار می‌کند.

این در حالی است که هنوز جزئیات بیشتری دربارۀ این رزمایش منتشر نشده‌است.

انفجار و دود ناشی از انفجار در رزمایش رعد شمال که بهمن 1394 در عربستان سعودی برگزار شد. 

گفتنی است، عربستان سعودی در بهمن ماه 1394 نیز رزمایش مشترک 18 روزه‌ای را با حضور نیروهایی از 25 کشور عربی و آفریقایی برگزار کرد.

مقامات سعودی مدعی شدند در این رزمایش که «رعد شمال» نام داشت، 350 هزار نیروی نظامی و صدها جنگنده، تانک و بالگرد حضور داشتند.

رزمایش‌های نظامی عربستان سعودی در منطقه در حالی برگزار می‌شود که ریاض هم اکنون درگیر جنگ در یمن است؛ جنگی که از فروردین 1394 آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

همچنین شواهد و مدارک موجود حکایت از آن دارد که رژیم آل سعود یکی از مهمترین حامیان گروه‌های تکفیری تروریستی فعال در منطقه از جمله در سوریه به شمار می‌آید.