هم‌زمان با بالاگرفتن تنش‌ها با آمریکا، روسیه سنگرهای اتمی وسیعی را برای شهر ۱۲ میلیونی مسکو ساخته است.

 

این سنگرهای عظیم که روز جمعه توسط مقامات روسیه افشا شدند، واکنشی به افزایش تنش‌ها میان کرملین و واشنگتن حول محور مداخله روسیه در جنگ داخلی سوریه هستند.

 

آمریکا، روسیه را به انجام حملات هوایی در شهر حلب برای کمک به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه متهم کرده است؛ حملاتی که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و تبدیل این شهر به تلی از خاک شده است.

 

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از قبول مسئولیت این امر امتناع کرده است.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مداخله آمریکا علیه ارتش سوریه منجر به پیامدهای وحشتناک و تکتونیکی نه تنها برای این کشور بلکه برای کل منطقه می‌شود.

 

گفته می‌شود که واشنگتن در حال حاضر گزینه‌هایی را درباره نحوه پاسخ به بحران سوریه بررسی می‌کند. اما رسانه‌های روسیه به شهروندان این کشور هشدار دادند که مقامات مبتلا به اسکیزوفرنی در آمریکا، تسلیحات اتمی را به سمت مسکو هدف می‌گیرند.

 

در همین حال اندرو ویس، کارشناس سابق کاخ سفید در مسائل روسیه گفت: همکاری در خصوص سوریه آخرین و بهترین اقدام دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای توقف روال رو به زوال در روابط دو جانبه با روسیه بود. بی اعتمادی و خصومت رهبری روسیه نسبت به آمریکا واقعی و رو به افزایش است.

 

در گرفتن یک جنگ میان آمریکا و روسیه می‌تواند یک فاجعه باشد چرا که مسکو با ۸۴۰۰ کلاهک اتمی در حقیقت تسلیحات اتمی بیشتری نسبت به واشنگتن با ۷۵۰۰ کلاهک اتمی دارد.