رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نظامیان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی کشتی «زیتونه» در راه غزه را تصرف کرده و آن را از ادامه حرکت به سمت ساحل غزه بازداشتند.

شبکه سه رژیم صهیونیستی گزارش داد نیروی دریایی این رژیم بعد از محاصره و حمله نظامیان صهیونیست به این کشتی، آن را تصرف کرده و قرار است به سمت بندر «اشدود» در اراضی اشغالی حرکت داده شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نهاد درباره سرنوشت کشتی زیتونه اظهار نظری نخواهد کرد اما خبرنگار شبکه «الجزیره» که همراه با این کاروان دریایی است، تاکید کرده کشتی تصرف، کارکنان آن بازداشت و مسیر آن تغییر داده شده است.

پیشتر «زاهر بیراوی» رئیس کمیته بین‌المللی ویژه شکست حصر غزه به وبگاه «الرساله» گفته بود تمام ارتباطات رادیویی با زیتونه قطع شده و احتمال دارد رژیم صهیونیستی برای مختل کردن رادارهای این کشتی پارازیت انداخته باشد. (جزئیات بیشتر)

کشتی زیتونه اوایل ماه جاری (اکتبر) از بندر «بارسلونا» در اسپانیا به همراه 15 فعال حقوق بشری که همگی «خانم» هستند برای شکستن محاصره غزه به سمت بندر این شهر حرکت کرده و گفته می‌شود اکنون (ساعت 12 ظهر چهارشنبه) در 90 مایلی غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای شدیدالحن اعلام کرده به هیچ وجه اجازه نخواهد داد کشتی زیتونه به لنگرگاه غزه برسد.

با اینکه برنده جایزه صلح نبول در سال 1976 از ایرلند شمالی نیز در بین سرنشینان این کشتی حضور دارد اما سخنگوی گروه شکست محاصره غزه می‌گوید بیم آن دارند که رژیم صهیونیستی با بی‌رحمی به آنها حمله کند.

رژیم صهیونیستی که سابقه حمله به کشتی‌های کمک‌های انسانی برای غزه را دارد، در سال 2010 به کاروان دریایی «آزادی غزه» متشکل از 6 کشتی حامل 663 فعال حقوق بشری از 37 کشور در آب‌های آزاد یورش برد که درپی آن 60 فعال زخمی و 9 تبعه ترکیه کشته شدند. اکنون نیز نگرانی‌ها از احتمال تکرار واقعه 6 سال قبل وجود دارد.