آیت الله سید کاظم حائری در پاسخ به استفتاء جمعی از بحرینی ها درباره تحصن مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم طی فتوایی از ملت بحرین خواست که به دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین بپردازد.

در فتوای صادره از آیت الله حائری آمده است: امروز دفاع از اسلام و رهبران مخلص آن در بحرین از مهمترین تکالیف دینی محسوب می شود و مومنان، نهایت تلاش خود را برای حفظ اسلام و حمایت از مقدسات آن و در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم به عمل آوردند و وی را از مکرهای طاغوت آل خلیفه با همه شیوه های ممکن و حکیمانه حمایت کنند. هر که در ادای این تکلیف متحمل آزار و اذیتی شود اجرش نزد خدا محفوظ است و خداوند بخشنده و مهربان است.

جمعی در بحرینی ها در استفتاء خود اعلام کرده بودند: شیعیان در بحرین در معرض تهدید هویتی، اعتقادات و شعائر و فرایض قرار دارند. اخیرا رژیم حاکم تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجعیت بزگوار و مورد احترام در جهان اسلام را سلب کرده و به محاکمه وی روی آورده است. رژیم مانع از اقامه فریضه نماز جمعه می شود و به امام جمعه اجازه حضور در مسجد و برگزاری نماز را نمی دهد و قریب به 50 نفر از علما و طلاب علم را بازداشت و زندانی کرده است. در واکنش به این اقدامات و در دفاع از مذهب و شیخ عیسی قاسم، مومنان اقدام به تحصن مستمر کرده اند که از تاریخ شروع آن نزدیک به هشتاد روز می گذرد، حکم تحصن در برابر منزل شیخ عیسی قاسم و دفاع از وی در برابر تلاش برای بازداشت وی و تبعید و خدشه به ایشان چیست؟