رئیس جمهور قزاقستان به صورت تلفنی با همتای ازبکی خود گفت‌وگو کرد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور موقت ازبکستان و «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در این گفت‌وگوی تلفنی روند اجرای توافقات به دست آمده در چهارچوب دیدارهای اخیر مقامات عالی رتبه 2 کشور در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابلا سودمند در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقلی، فرهنگی و انسانی و دیگر زمینه‌ها را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در مورد تشدید روابط دوجانبه در تمام زمینه‌های مورد علاقه طرفین و تحکیم مناسبات دوستی و حسن همجواری به توافق رسیدند.

میرضیایف و نظربایف همچنین در مورد برخی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر همکاری‌های اقتصادی بین «آستانه» و «تاشکند» در سطح بالایی قرار دارد به طوری که مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2015 میلادی بیش از 3 میلیارد دلار بوده است.

قزاقستان به ازبکستان سوخت، نفت و فرآورده های نفتی، آرد، مواد معدنی، فلزات رنگی و مواد غذایی صادر و از ازبکستان گاز طبیعی، برق، الیاف پنبه، مواد شیمیایی، پلاستیک، مصالح ساختمانی، کود، شیشه، لوازم برقی،  میوه و سبزیجات وارد می‌کند.

قزاقستان در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی استقلال ازبکستان را به رسمیت شناخته و در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی میان ازبکستان و قزاقستان روابط سیاسی برقرار شده است.