بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای طالبان در «قندوز» کشته شدند

مقامات وزارت دفاع افغانستان در شمال شرق این کشور اعلام کردند: در یک هفته گذشته در نبرد برای پاکسازی شهر قندوز از وجود طالبان، دست کم ۳۱۴ عضو طالبان کشته و ۱۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته بخش‌های بیشتر شهر قندوز و نواحی آن پاکسازی شده و نبرد شدید برای بیرون راندن کامل طالبان از این شهر ادامه دارد.

مناطق خاکنی، سیدآباد، کوچه حاجی عزیز، گولایی آخوند زاده، چهار راه بالاحصار، جاده آزادی، حوزه دوم امنیتی، انگورباغ، ارباب خان کلی، گل تپه و روستای قزاق‌ها از مناطقی است که در داخل و حوالی شهر قندوز پاکسازی شده‌اند.

«محفوظ‌الله اکبری» سخنگوی منطقه «۸۰۸ سپین زر» گفت: در نبردها تا کنون ۹ تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان در مورد تلفات اعضای این گروه در قندوز تا کنون ابراز نظری نکرده است ولی «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت: این گروه هنوز مناطق مهمی را در داخل شهر قندوز تحت کنترل دارد.

مقامات بیمارستان مرکزی قندوز اعلام کردند: در نتیجه نبردهای روزهای اخیر در قندوز تا کنون ۵ کشته و ۳۰۰ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

از میان زخمی‌ها وضعیت ۱۲۰ تن آنها وخیم گزارش شده و علاوه بر این ۱۱۳ زخمی دیگر به بیمارستان «تالقان» مرکز ولایت تخار منتقل شده‌اند.

در همین حال مقامات قندوز گفته‌اند: در نتیجه این نبردها تا کنون ۲۲ هزار خانواده قندوزی آواره شده اند که ۷۵۰۰ خانواده به ولایات تخار، بغلان، بلخ و حتی کابل فرار کرده‌اند و بقیه آوارگان به مناطق امن‌تر ولایت قندوز پناه برده‌اند.