در حالی که هنوز ساعت صفر جنگ موصل اعلام نشده، ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات موصل اعلام کرد که حملات توپخانه‌ای علیه گروه تروریستی داعش در موصل از نیمه شب شنبه آغاز و همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات موصل که تصاویری از این حملات توپخانه ای را منتشر کرده، یگان توپخانه‌ای ارتش و نیروی هوایی عراق با مشارکت نیروی هوایی وابسته به ائتلاف بین المللی، اهداف مشخصی را در داخل موصل بمباران کردند.

همچنین نیروی هوایی عراق با ریختن هزاران اعلامیه روی موصل، پایتخت خودخوانده داعش در عراق، درباره عملیات نظامی پیش‌رو به ساکنان این شهر هشدار دادند.

در این اعلامیه‌ها که صبح یکشنبه روی موصل ریخته شد، آمده‌ است زمان جشن گرفتن برای عراقِ عاری از داعش یا هرگونه عقیده شیطانی و زمان پیروزی فرا رسیده ‌است.

ارتش در این اعلامیه خاطرنشان کرد: در تدارک اقداماتی برای آزادسازی موصل و به‌دست آوردن امنیت و ثبات در این منطقه هستیم.

به شهروندان توصیه شده‌است از حضور در برخی مناطق خاص شهر از جمله مواضع داعش خودداری کنند یا در خانه‌های خود بمانند. شماره تماسی نیز در این اعلامیه ارائه شده تا مردم بتوانند فعالیت‌های داعش را گزارش دهند.

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد روزنامه‌ها حاوی اخبار مهمی خواهند بود و در مورد آخرین حقایق و پیروزی‌ها اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

طبق گزارش های دریافتی، گروه تروریستی داعش امروز محلات تموز، المنصور، الزراعه و العربی را در موصل به طور کامل مسدود کرده و منع تردد را در داخل این محلات برقرار کرده است.

روز گذشته اعلام شد که نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی شهر موصل به حوالی ۱۵ کیلومتر این شهر رسیده‌اند. تخمین زده می‌شود، در این عملیات بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای مختلف مسلح و نظامی مشارکت داشته باشند.

بنابر گزارش‌ها، پیشروی این نیروها به سمت موصل متوقف شده و همگی در انتظار اعلام ساعت صفر و آغاز عملیات آزادسازی این شهر از تصرف گروه تکفیری داعش هستند.

«احمد الاسدی» سخنگوی نیروی الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق روز گذشته اعلام کرد که ۹ هزار نفر از اهل تسنن در قالب نیروهای الحشد الشعبی برای آزادسازی موصل شرکت می‌کنند.

حجم ویدیو: 582.08K | مدت زمان ویدیو: 00:00:45