گزارش "سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطین" که روز گذشته منتشر شد نشان داد رژیم صهیونیستی چند ماه است که فلسطینیانِ زیر سن قانونی را بدون حضور والدین آنها بازداشت می کند. پس از آنکه شبکه اجتماعی فیسبوک به رژیم صهیونیستی این امکان را داد که دسترسی بیشتری به پست هایی که "فتنه انگیز" خوانده است، داشته باشد، نیروهای اشغالگر این رژیم به خانه های مردم فلسطین حمله ور شدند و کودکان را بخاطر پست های آنها در فیسبوک بازداشت کردند.

 

این سازمان با تعدادی از فلسطینیان زیر سن قانونی گفتگو کرد. گفته می شود رژیم صهیونیستی ساعتها آنها را مورد بازجویی قرار می دهد و سپس آنها را بدون اتهام و تحت سیاست "بازداشت اداری" به چند ماه حبس محکوم می کند. 

 

در این گزارش آمده است: "برد پارکر، وکیل و مأمور حمایت بین المللی در این سازمان اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید به سرعت روند "بازداشت اداری" فلسطینیان را متوقف کنند.

 

در این گزارش همچنین به بازداشت یک جوان 17 ساله فلسطینی به نام احمد اشاره شده است. احمد در ماه اوت (حدود 2 ماه پیش) بازداشت شد و چندین بار بخاطر پست های خود در فیسبوک مورد بازجویی قرار گرفت. احمد گفت: او (یک نیروی رژیم صهیونیستی) رمز عبور حساب فیسبوک من را سؤال کرد. من هم رمز عبور را به او دادم. او وارد حساب من شد و گفت عکس های فتنه انگیزی دارم. 

 

احمد در ماه آوریل (حدود شش ماه پیش) نیز بخاطر پست هایش در فیسبوک بازداشت شده بود. او گفت: زمانی که از من بازجویی شد، من به آنها گفتم همه چیز را در حسابم پاک کرده ام و می توانند آن را بررسی کنند. 

 

این درحالیست که سه روز بعد مقامات رژیم صهیونیستی احمد را با حکم "بازداشت اداری" به 6 ماه حبس محکوم کردند.

 

در این گزارش همچنین آمده است: از ماه اکتبر سال 2015 تاکنون بیش از 19 کودک فلسطینی بازداشت شده اند و بدون حضور والدین یا نماینده قانونی مورد بازجویی قرار گرفته اند که این یک اقدام غیرقانونی محسوب می شود. 

 

ماه گذشته شبکه اجتماعی فیسبوک و رژیم صهیونیستی توافق کردند یک همکاری مشترک برای مبارزه با آنچه "پست های فتنه انگیز" خوانده اند، آغاز کنند.